هواشناسی ۷ تیر؛ تشدید بارش‌ها و وقوع سیلاب در این استان‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های رگباری در ۳ روز آینده در جنوب کشور نسبت به وقوع سیلاب در نیمه شمالی کشور ایران هشدار داد.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز تداوم بارش در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی شمال آذربایجان غربی، کردستان، همدان و شمال خراسان رضوی است.

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای این استان‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین‌، البرز، تهران و سمنان نیز همین شرایط جوی را دارند. بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر امروز شدت بیشتری دارد و شامل هشدار نارنجی است.

وی ادامه داد: هشدار سیلاب علاوه بر سواحل در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، دامنه‌ها و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و سمنان را نیز در برمی‌گیرد.

رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه در مناطق پربارش مخاطرات فراوانی به وجود می‌آید، توضیح داد: کوهنوردان از کوهنوردی و عشایر از تردد در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

بارش‌های رگباری تا دوشنبه در شمال و شمال‌غرب کشور

وی گفت: از شنبه تا دوشنبه مناطقی از شمال‌غرب، سواحل خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی تداوم دارد و طی ۳ روز آینده در مناطق جنوبی کشور به ویژه در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب، بارش‌های رگباری پیش بینی شده است.

به گفته وی، در ۳ روز آینده در شرق و شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و جنوب غرب در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رفیعی افزود: به دلیل افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق، احتمال انتقال گرد و خاک به نوار غربی کشور وجود دارد و آب‌های دریای خزر، دریای عمان و خلیج‌فارس امروز و فردا مواج و متلاطم است.

وی ادامه داد: تهران امروز عصر افزایش وزش باد و احتمال رگبار و رعدوبرق دارد. بیشینه دمای پایتخت ۳۵ و کمینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر است.

مهر

عمومی

شناسه : 434835
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. باسلام عیدی ما معلولان دو سال است قطع کردند هنوزم چشم انتظار موندیم اندک عیدی شاید واریز کردند واقعا خیلی سخته زندگی روزمره مخصوصا معلولان پزشکیان وعده دروغ نمی‌دهد راه خدا پیش گرفته حامی فقرا محرومان محرومیت وووو پیروز بشه محرومیت تمام شده وعده های انتخاباتی عملیاتی شده بدانیم حامی فقرا مستعضفان معلولان قشر ضعیف پزشکیان از پز جنس همین مردم صادق صادقانه شفافیت عدالت حامی مشکلات معیشتی زندگی روزمره مردم ایران روز به روز سفره مردم کوچگ می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا