قمار بر روی پیرمرد ۸۰ ساله

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز؛ مرز ما لبریز شده است. تورم بیداد می‌کند. جرم از کنترل خارج شده است. اروپا در هرج و مرج است. خاورمیانه درحال انفجار است… . این رییس‌جمهور هولناک و وحشتناک، ما را به سمت جنگ جهانی سوم سوق می‌دهد. این بخشی از سخنان دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق و نامزد فعلی جمهوریخواهان آمریکاست که نشان می دهد او شمشیر را از رو بسته است و با تمام قدرت به قصد نابودی بایدن وارد گود مناظرات می‌شود.

گفته‌های او درباره بحران اوکراین و غزه این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و ترامپ با اعتماد به نفس کامل اعلام کرده است که با ورود او به کاخ سفید این دو جنگ از پیش تمام‌شده به حساب می‌آیند. هرچند ترامپ این بار حسابگر‌تر از تمام دوران‌های گذشته وارد بازی شده است.

در مقابل جو بایدن، اما قصد تسلیم شدن ندارند. چنان که دیوید اکسلرود، یکی از چهره‌های برجسته کارزار انتخاباتی باراک اوباما اعلام کرده، تیم بایدن یکی از زودهنگام‌ترین مناظره‌های انتخاباتی را برنامه‌ریزی کرده است تا بتواند به منتقدان اثبات کند بایدن از کاخ‌سفید هیچ جا نمی‌رود.

بحث و جدل ها درباره سن جوبایدن که حالا ۸۱ ساله است، بالا گرفته و گویی این نگرانی از افکار عمومی فراتر رفته و به میان خود دموکرات‌ها نیز رسوخ کرده است. قمار آنان در دوره قبل با انتخاب بایدن ۷۷‌ساله موفقیت‌آمیز بود. اما عملکرد ضعیف بایدن، جنگ اوکراین و غزه و رفتار‌های عجیب او در این اواخر نشان می‌دهد این بار شرایط متفاوت است.

اگرچه عملکرد مناسب از سمت بایدن ممکن است وجهه از دست رفته او را در افکار عمومی تا حد زیادی ترمیم کند و این تفکر را تقویت کند که مرد مسن می‌تواند تا ۸۶ سالگی بر مسند قدرت تکیه زند اما اگر چنین نشود برای دموکرات‌ها بسیار دیر به نظر می‌آید تا دست به معرفی یک کاندیدای جدید بزنند.

اخبار برگزیدهسیاسیویدئو

شناسه : 434851
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا