امروز (۸ تیر) گرم‌ترین و خنک‌ترین شهر کشور کدامند؟

اهواز مرکز استان خوزستان در روز جمعه (۸ تیرماه) با دمای هوای ۴۶ درجه گرمترین مرکز استان بود، در حالی که یک روز پیش از این دمای هوای اهواز ۴۸ درجه بالای صفر ثبت شده بود.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، کارشناس سازمان هواشناسی کشور با تایید این موضوع می‌گوید: «در روز جمعه ۳ نقطه در استان کرمان جزو گرمترین شهرهای کشور بودند. شهداد با دمای هوای ۴۹ درجه گرمترین شهر کشور بود و شهرهای ریگان و فهرج نیز در کرمان هر کدام با دمای هوای ۴۸ درجه نامشان جزو گرمترین شهرهای کشور ثبت شد.»

امین حسین نقشینه ادامه می دهد: «البته دهلران در استان ایلام و دلگان در استان سیستان و بلوچستان نیز هر کدام با دمای هوای ۴۸ درجه بالاصفر جرو شهرهای گرم در روز ۸ تیرماه بودند.»

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، مرکز استان اردبیل با دمای هوای ۷ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان در روز جمعه بود. نقشینه عنوان می کند: «شهر نیر در استان اردبیل و چالدران در استان آذربایجان غربی هر کدام با ثبت دمای هوای ۸ درجه جزو خنک ترین نقاط کشور بودند.»

او تاکید می کند: «سراب و چاراویماق در استان آذربایجان شرقی هر یک با ۹ درجه بالای صفر و همچنین هزارکانیان در استان کردستان و نمین در استان اردبیل هر کدام با دمای هوای ۱۰ درجه نیز جزو خنک ترین نقاط کشور بودند.»

همشهری

عمومی

شناسه : 435105
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا