نشست خبری رئیس ستاد انتخاباتی «مسعود پزشکیان» آغاز شد

نشست خبری علی عبدالعلی زاده رئیس ستاد انتخاباتی «مسعود پزشکیان» آغاز شد.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، نشست خبری رئیس ستاد انتخاباتی «مسعود پزشکیان» در ایرنا آغاز شد.

علی عبدالعلی‌زاده در ابتدای نشست گفت: انتخابات مرحله اول به لطف همه ارکان مرتبط با برگزاری و هر ۴ نامزدی که به آخر خط رسیدند به نحو مطلوب برگزار شد. همان طور که نظر سنجی‌ها نشان می‌داد مسعود پزشکیان به عنوان نفر اول و سعید جلیلی به کسب رتبه دوم به مرحله دوم راه یافتند.

وی گفت:همه برنامه‌های توسعه در ۶ برنامه قبلی، برنامه نبودند بلکه مجموعه طرح‌های عمرانی ۵ ساله دولت بودند، نقش رئیس جمهور‌ها در این است که بگویند برنامه‌های توسعه با چه اهداف و برنامه‌هایی باید تنظیم شود، برنامه چشم انداز ۲۰ ساله در دولت اصلاحات نوشته شد.

عبدالعلی زاده بیان کرد: مردم در انتخاب رئیس جمهوری، آینده کشور را انتخاب می‌کنند نه شخصیت رئیس و نحوه لباس پوشیدن آن را بلکه اینکه او چه می‌انیشد و چه برنامه‌ای دارد. اینکه می‌گویند مراقب باشید آقای پزشکیان ترک است درست نیست. مگر آن زمان که ایشان وزیر بهداشت بود به ترک‌ها در دانشگاه سهمیه بیشتری داد؟

وی افزود: یکی از دیدگاه‌های آقای پزشکیان این است که سهمیه‌های دانشگاهی به ضرر ما است. چرا که سهمیه‌ها جای استعداد‌ها را می‌گیرد.مثلاً ممکن است در بحث سهمیه بندی یک کم استعداد صندلی یک فرد دارای هوش و ذکاوت را اشغال کند.

عبدالعلی زاده گفت: مردم باید در انتخاب خود دقت کنند و برای من ناراحت کننده است که به عنوان رئیس ستاد انتخابات یک نامزد بگویم که پول خرج کردن در رای آوری تاثیرگذار است.در خیلی از کشور‌ها وقتی نامزد‌ها انتخاب می‌شوند رئیس جمهور به دلیل آزادی مطبوعات به دلیل پول‌هایی که در ایام انتخابات خرج کرده باید پاسخگو باشد. مثلاً خلع رئیس جمهوری نیکسون در واتر گیت مصداق این امر است. وقتی نیکسون در انتخابات پیروز شد بالاترین رای تاریخ آمریکا را داشت، اما چند خبرنگار شجاع او را از کاخ سفید بیرون کشیدند.ما از خبرنگاران شجاع دفاع می‌کنیم چرا که این قشر باید فساد‌های بزرگ را افشا کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه برنامه پزشکیان برای مرحله دوم انتخابات چیست گفت: برنامه ما حرف زدن با مردم است به نحوی که آگاهی آنها بالا برود. چرا که آنها می‌خواهند انتخاب درستی انجام دهند و سعی می‌کنیم به هر شکل ممکن به آنها آگاهی ببخشیم.

رئیس جمهور خیلی اختیار دارد

رییس ستاد پزشکیان گفت: نگویید رئیس جمهور اختیار ندارد، اتفاقا رئیس جمهور خیلی اختیار دارد؛ نفر دوم در مدیریت و نفر اول در سیاست‌گذاری‌های اجتماعی و اقتصادی و برنامه‌های توسعه است.

رییس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان گفت: دوستانی که ادعای شجاعت دارند بگویند چه چیز‌هایی را تصویب کردند.کسی که مریض نشده و به کوچه پس کوچه‌های ناصر خسرو نرفته است نمی‌تواند حس تحریم را درک کند چرا که این افراد باید در اوج بی‌پناهی داروی تاریخ گذشته را به چند برابر قیمت بخرند.

وی تاکید کرد: تبلیغاتی که می‌گویند در خانه به شما گوشت و میوه می‌دهیم شرم آور است. یعنی دولت می‌خواهد جای مغازه‌های سر کوچه را هم بگیرد، چون نمی‌تواند دلال‌ها را کنترل کند؟ این چه توهین و وعده‌هایی است. کمونیست‌ها نیز گوشت را دم خانه به مردم تحویل نمی‌دهند و این اقدامات زشت است. این افراد به جای رسیدن که انقلاب را هم مصادره می‌کنند و خود را جبهه انقلاب می‌نامند.انقلابی پزشکیان است که برادرش در روز‌های ابتدای انقلاب به شهادت رسید و خودش نیز راهی جبهه شد

عبدالعلی درباره اینکه قالیباف گفته همه باید تلاش کنیم که جلیلی رئیس جمهور شود و اینکه جریان وی نتوانست با پایداری در مجلس ائتلاف کند گفت: باید از قالیباف بپرسید که چرا این حرف را زده است.اینکه آقای زاکانی گفت نمی‌گذارم پزشکیان رئیس جمهور شود توهین به مردم است. کسی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده است شما می‌گویید نمی‌گذارم رئیس جمهور شود؟

وی افزود: جرم اصلاحات چیست این جریان از زمان آقای خاتمی شروع شده است و به از نظر شاخص‌های اقتصادی بهترین دولت بوده است دوستان می‌ترسند اصلاح طلبان پاکدستی را به نمایش بگذارند.دولت روحانی از اصلاح طلبان کمک گرفت و برجام را در دستور کار قرار داد، اما ترامپ مانع آن شد، اما همین دوستان با وعده برگرداندن برجام می‌خواهند رای بگیرند اگر بد بود چرا آن را آتش زدید

دولت اصلاحات چه ایرادی دارد؟

رییس ستاد پزشکیان تاکید کرد: آقای قالیباف می‌گوید نمی‌گذاریم که دولت اصلاحات برگردد مگر دولت اصلاحات چه ایرادی دارد؟ شما با نامردی برجام را که داشت راه‌های اقتصاد را باز می‌کرد به چاه انداختید و حالا می‌گویید تقصیر روحانی است خب دولت آقای رئیسی در طول ۳ سال چه کرد چرا گرانی‌ها انقدر افزایش پیدا کرده است؟شما با بچه‌های خودتان نمی‌توانید مذاکره کنید و آنها را کتک می‌زنید آنگاه می‌خواهید مذاکره کنید؟ بگذارید افرادی بیایند که بتوانند با تعامل با دنیا منافع مملکت را تامین کنند چقدر قدرت کثیف است

وی در پاسخ به این به اینکه جبهه انقلاب تلاش می‌کند که دولت پزشکیان را دولت سوم روحانی نشان دهد در حالی که ایشان دولت سوم آقای خاتمی هستند؛ لذا برنامه‌های آقای پزشکیان چیست. باید گفت متاسفانه به علت حادثه‌ای که برای رئیس جمهور کشورمان رخ داد فرصتی برای ارائه برنامه‌ها به صورت دقیق نیست و طبعاً آقای پزشکیان طی ۵۰ روز فرصت خاصی ندارد تا کابینه خود را بچیند. دست پزشکیان باز است بچه ایشان بچه ما سودای قدرت نداریم البته به ایشان گفته‌ایم که کم کم با توجه به اینکه وارد مرحله دوم می‌شویم باید به فکر دولت باشد؛ و باید پست‌های مهمی مثل رئیس دفتر و معاون اول را معرفی کند.

وی گفت: ایشان هنوز تصمیم نگرفته است، اما تا پایان همین هفته یا نهایتاً هفته آینده اعضای مهم کابینه خود را انتخاب می‌کند و پس از تنفیذ نیز یک ماه فرصت دارد تا کابینه خود را به مجلس معرفی کند و انشالله همه به ایشان کمک می‌کنند تا بهترین تیم را بچیند.پزشکیان ۱۸ سال است که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است و کارشناسان و افراد زبده را به خوبی می‌شناسد و قطعاً شایسته‌ترین گزینه‌ها را انتخاب خواهد کرد.

رییس ستاد انتخابات پزشکیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه میزان مشارکت ۴۰ درصد بوده است برنامه آقای پزشکیان برای جذب ۶۰ درصد آرای جامعه چیست گفت: یکی از دلایل اینکه در مرحله اول یخ آرای خاکستری باز نشد این بود که مردم نگران بودند که انتخابات مهندسی شود. البته این شایعه است و ما را تایید نمی‌کنیم.قشر خاکستری تصور می‌کردند که پزشکیان را آوردند تا بازارگرمی کند و رای بیشتری جذب کند و آخر هم بگویند رای نیاورد، اما تشکر می‌کنم که انتخابات اصولی و سالم برگزار شد و آقای پزشکیان رای اول را آورد.

وی افزود: امیدوارم در همین چهار روز فرصت تبلیغات بتوانیم صدای خود را به گوش کسانی که در مرحله اول مشارکت نکردند برسانیم البته در هیچ کشوری ۱۰۰ درصد واجدین شرایط پای صندوق رای نمی‌آینددر مرحله اول نسبت به انتخابات دوره‌های گذشته افراد کمتری مشارکت کردند چرا که دلخوری‌هایی بین مردم و دولت وجود دارد.ما وظیفه داریم در مرحله دوم میزان مشارکت دوره اول را حفظ کنیم و به آن بیفزاییم.

برنامه‌های دولت پزشکیان برای امید آفرینی در جامعه

عبدالعلی زاده بیان کرد: وی درباره برنامه‌های دولت پزشکیان برای امید آفرینی در جامعه گفت: قطعاً دولت آقای پزشکیان حل مشکلات داخلی کشور را به بهانه تحریم به تاخیر نمی‌اندازد و اگر مذاکرات رفع تحریم شروع شود برنامه‌ریزی‌های لازم برای رونق اقتصاد در داخل صورت می‌گیرد که البته اگر تحریم‌ها نباشد سرعت تحول اقتصادی بیشتر خواهد شد، اما اگر مذاکرات طول بکشد مردم حتماً احساس خواهند کرد که کار به حرکت درآمده استمثلا در کشاورزی مدرن تمام زیرساخت‌های گلخانه را داریم ایران در صادرات تولیدات گلخانه‌ای در شرایط بسیار ایده‌آلی قرار دارد.کافی است که دولت نگاه خود را عوض کند و به بخش خصوصی احترام بگذارد آن وقت شرایط اقتصادی بسیار متفاوت خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: در ایران کار و شرایط آن بسیار زیاد است، اما مدیری نیاز است تا به این امر انسجام ببخشد. انشالله پزشکان می‌آید و تحریم‌ها رفع می‌شود، اما قبل از آن نیز امکاناتی وجود دارد تا چرخ اقتصاد کشور را به راه بیندازیم. سازندگی و آجر روی آجر گذاشتن بهترین راهکار برای پیشبرد اقتصاد است و نیاز به انجام کار‌های خیلی پیچیده نیست، اما چون مدیران توانمند کمی داریم جامعه دچار فقر و کمبود می‌شود؛ لذا برنامه دولت آقای پزشکیان برای ایجاد امید ایجاد اشتغال و شفاف سازی است. چرا دغدغه اصلی ایشان مبارزه با فساد است که در ابتدا برای تحقق این امر آزادی رسانه‌ها محقق خواهد شد.

عبدالعلی زاده درباره شیوه مدیریت نرخ بنزین گفت: چرا برای اضافه شدن قیمت بنزین کشته دادیم تا جایی که رهبری عده‌ای از این اشخاص را شهید نامیدند.دولتی که نمی‌تواند با مردم گفتگو کند و وزیر نفت آن پنجشنبه ظهر می‌گوید بنزین گران نمی‌شود، اما جمعه نصف شب بنزین را گران می‌کنند معلوم است که با مردم رفتار خشن می‌کند.باید برای گران کردن بنزین کار کارشناسی انجام شود و باید بررسی شود که این امر چه تاثیری برای اقشار ضعیف می‌گذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

سیاسی

شناسه : 435387
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا