رکوردزنی تهرانی‌ها در طلاق!

به گزارش سرویس اجتماعی جهان صنعت نیوز؛ بر اساس آمارها تهرانی‌ها رکورد زدند؛ این‌بار در طلاق! بر پایه آمار ثبت‌احوال کشور، تعداد ۴۸۱‌هزار و ۳۹۴‌مورد ازدواج در کشور به ثبت رسیده که بیشترین میزان ازدواج‌ها مربوط به استان تهران است. در عین حال که بر اساس گزارش مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۰۲‌هزار و ۱۸۳‌طلاق در کل کشور به ثبت رسیده که ۳۴‌هزار و ۹۷طلاق مربوط به استان تهران بوده و پس از تهران، استان‌های خراسان‌رضوی با ۲۱هزار و ۶۴۳ ، خوزستان با ۱۱‌هزار و ۵۶۶‌، فارس با ۱۱‌هزار و ۵۶‌ و اصفهان هم با ۱۱هزار و ۳‌ مورد طلاق در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

آسیب‌های اجتماعی با همه ساحت‌ها، ابعاد و دامنه رو به گسترش‌اش، هر روز رنگ جدیدی می‌یابد. اگر اعتیاد باشد، هر نوبت یک مخدر جدید با قدرت تخریب‌گری متفاوت از قبل متولد می‌شود. اگر طلاق باشد، هر سال با تغییر شرایط سنی و دلایل آن، با وضعیت متفاوتی از قبل رو‌به‌رو می‌شویم.

اگر این آسیب، بزهکاری، خشونت، حاشیه‌نشینی، بیکاری و… باشد، هرکدام داستان و تبعات خود را دارد که اقتضای حکمرانی، مسوولیت و تصمیم‌سازی این ضرورت را می‌طلبد که برای پیشگیری و کاهش تبعات هرکدام به تناسب آن باید برایش برنامه‌ریزی و فکر کرد.

امان الله قرایی‌مقدم، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی، در در گفتگو با «جهان‌صنعت» با بیان اینکه حدود ۱۷عامل در بروز طلاق موثر است، می گوید: از بین رفتن ارزش‌ها و باورهای دینی از مهم‌ترین عامل برای طلاق است. در واقع طلاق در طبقه متوسط بیشتر و در طبقه بالا و پایین کمتر است: زیرا در طبقه بالا امکانات رفاهی بیشتری وجود دارد و افراد کمتر به طلاق فکر می‌کنند و طبقه پایین نیز به باورها و سنت‌های مذهبی اعتقاد دارند و ازدواج را نوعی تقدس و طلاق را سرشکستگی می‌دانند.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهویدئو

شناسه : 435447
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا