رقابت حداقلی

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز؛ پایان دور نخست انتخابات ریاست جمهوری با پیروزی دو نامزد از دو جناح سیاسی متفاوت. حالا باید پزشکیان و جلیلی خود را برای مارتنی آماده کنند که کمتر از یک هفته به برگزاری آن باقیست.

هرچند دو منتخب در مرحله نیمه نهایی با ۴۰ درصد مشارکت مردم به دور نهایی رسیده اند، با این حال خیلی ها می گویند، همین عدم مشارکت اکثریت به معنی بی‌اعتماد و ناامیدی مردم از ماحصل انتخابات است. آنطور که برخی ناظران می گویند، این انتخابات تا دلتان بخواهد بازنده داشته است.

مسعود پزشکیان درحالی بیشترین آراء را نسبت‌به ۳رقیب اصولگرایش، را بدست آورده که در اردوگاه اصولگرایان تنش بالا گرفته بود؛اما با مشخص شدن نتایج نهایی شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری در دور نخست، تحرکاتی در اردوگاه هرکدام از این دو طیف اصولگرا در راستای ایجاد اتحاد آغاز شده است. تلاش‌هایی که از قضا نخست از سوی حامیان سعید جلیلی یعنی همان کاندیدای اصولگرایی کلید خورد که رقابت انتخاباتی اخیر را با توفیق نسبی پشت سر گذاشته بود. تلاش‌هایی که دست‌کم تا وقتی قالیباف حمایتش از جلیلی در دور دوم انتخابات را علنی نکرده بود، چندان با استقبال حامیان قالیباف مواجه نشد.

در شرایطی که برخی ناظران معتقدند با وجود علنی شدن این دست اختلافات درونی میان اصولگرایان، آنها در نهایت به احتمال قریب به یقین برای مقابله با پزشکیان با یکدیگر به اتحاد خواهند رسید، اصلاح طلبان اما نظر دیگری دارند.

علی محمد نمازی عضو حزب کارگزاران می گوید:«مردم وقتی می‌بینند که قادر نیستند به کاندیدای واقعی‌شان در انتخابات رای بدهند، اساسا برای چه باید پای صندوق‌های رای حاضر شوند.»

سیاسیویدئو

شناسه : 435448
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا