فولاد در خاموشی، شمش در گرانی!

به گزارش سرویس صنعت «جهان صنعت نیوز»؛  قطعی برق در صنعت فولاد، خسارات سنگینی به بار آورده و حالا باعث روند صعودی قیمت شمش فولاد شده است. کارشناسان انگشت اتهام را به سمت وزارت نیرو نشانه گرفته و باور دارند عملکرد ضعیف وزارت نیرو در دولت سیزدهم عامل اصلی بروز این مشکل است. طوری که شاهد هیچ برنامه‌ریزی‌ از سوی این مجموعه نبوده‌ایم و گفته می‌شود بیشترین چیزی که دیده می‌شود سوء‌مدیریت در این وزارتخانه است؛ مساله‌ای که صنعت فولاد را به دلیل خاموشی‌های گسترده با معضلی بزرگ روبه‌رو کرده است.

خسارات چندین میلیاردی که قطعی برق به صنایع فولاد وارد کرده، در بیشتر موارد بدون اطلاع قبلی و ناگهانی رخ داده و در نتیجه فرصتی برای جلوگیری از آسیب به تجهیزات به صاحبان صنایع داده نشده است. وزارت نیرو در سه سال گذشته فقط به شعار دادن بسنده کرده و هیچ اقدام موثری برای حل این معضل انجام نداده است. حالا نتیجه این بی‌توجهی، خاموشی‌های پیاپی و خسارات سنگین به صنایع، به خصوص صنعت فولاد بوده است. براساس آمارهای رسمی، مصرف برق در ساعات پیک بیش از ۱۰‌درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. در هفته آخر خرداد و هفته اول تیرماه، پیک مصرف برق به ۷۳‌هزار و ۶۴۵مگاوات رسیده و در بسیاری از استان‌ها رکوردهای جدیدی ثبت شده است. در حالی که پیش‌بینی می‌شود این روند برای دو ماه آینده نیز ادامه داشته باشد، صنایع معدنی به شدت با مشکل برق روبه‌رو هستند.

فعالان صنعتی می گویند ادامه این شرایط و قطعی برق برنامه‌ریزی‌های آنها را مختل خواهد کرد و منجر به زیان های بسیار برای این صنعت خواهد شد.

اخبار برگزیدهصنعت و معدنویدئو

شناسه : 435751
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا