چرا اقتصاددانان از پزشکیان حمایت می‌کنند؟

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز؛ مسعود پزشکیان در میان نامزدهای ریاست جمهوری، کمتر درباره اقتصاد اظهار نظر کرده و البته کمترین وعده اقتصادی را در ادوار انتخاباتی اخیر در میان نامزدها به خود اختصاص داده است. با این حال، نظر بخش بسیار بزرگی از جامعه علمی و غیرایدئولوژیک از جمع اساتید دانشگاه در حوزه‌های اقتصاد و مالی را به خود جلب کرده است. بیانیه‌های حمایتی پی‌در‌پی مجامع علمی اقتصادانانی که از رویکردهای مکتبی بسیار متفاوتی برخوردار هستند در حمایت از تصدی کرسی ریاست‌جمهوری توسط مسعود پزشکیان، این پرسش را به وجود آورده که چرا این افراد با وجود گرایشات تخصصی مختلف، به حمایت از نامزدی به پا خواسته‌اند که کمترین اظهارنظر اقتصادی را بر زبان رانده است. حمایت اخیر دکتر علی طیب‌نیا و دکتر مسعود نیلی از پزشکیان که در مشارکت با یکدیگر طی دو سال پیاپی ۹۵ و ۹۶، نرخ تورم تک‌رقمی را به اقتصاد ایران هدیه کردند، این پرسش را تقویت کرده است.

حیدر مستخدمین‌حسینی کارشناس اقتصادی و رییس اسبق هیات عالی بورس در این رابطه به جهان صنعت می گوید:«مواضع ایشان در حوزه علم اقتصاد، مسائل اجتماعی و فرهنگی و روابط بین‌الملل بسیار ساده، واضح و شفاف است و این حس عدم تنازع در حوزه روابط بین‌‌الملل به عنوان یک پیشفرض ضروری برای انجام اصلاحات اقتصادی، باعث شده که اقتصاددانان بیشتری از ایشان حمایت کنند. وقتی که شما به جهانشمولی علم باور داشته باشید، به طور طبیعی مورد حمایت افرادی قرار می‌گیرید که این رویکرد را دارند. اتفاقا رییس‌جمهور باید این اطمینان خاطر را در بخش‌های مختلف جامعه ایجاد کند که می‌خواهد در همه زمینه‌ها، کار را به افراد کاردان و علمی واگذار کند.»

مستخدمین حسینی بر این باور است که :« پزشکیان برای اینکه مسائل مردم حل شود خودش را در برابر رویکردهای علمی که توانایی حل مساله را دارند، تسلیم و گوش به فرمان می‌‌داند و این همان رویکردی است که می‌تواند اقتصاد کشور را از چالش‌های فعلی رها کند.»

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانویدئو

شناسه : 435992
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا