سرنوشت نامعلوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

براساس اظهارات مخبر، زمان واریز مبلغ علی‌الحساب همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز مشخص نشده است.

به گزارش سرویس اقتصاد کلان جهان صنعت نیوز، در حالی که هنوز سرنوشت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نیست، منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دیگر از محل افزایش یک درصد ارزش افزوده تعیین شده است.
آخرین تصمیم دولت سیزدهم در مورد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، واریز مبالغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق است. این مبلغ یک میلیون تومان در نظر گرفته شده و قرار است برای سه ماه، مجموعاً سه میلیون تومان به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شود. با این حال، براساس اظهارات مخبر، زمان واریز این مبلغ هنوز مشخص نشده است.

بازنشستگان تامین اجتماعی در صف انتظار همسان سازی حقوق

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از نگرانی‌های طولانی‌مدت بازنشستگان این صندوق است. هرچند توئیت داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، با محتوای “بازنشستگان عزیز! الوعده وفا؛ خبرهای خوشی در راه است.” در ابتدا خبر خوشایندی برای بازنشستگان تامین اجتماعی بود، اما در ادامه مشخص شد که مخاطب این توئیت، بازنشستگان کشوری و سایر صندوق‌های بازنشستگی هستند و نه بازنشستگان تامین اجتماعی. این در حالی است که وضعیت معاش بازنشستگان تامین اجتماعی نگران‌کننده است و بسیاری از آنها مجبورند برای گذران امور زندگی شغل دوم داشته باشند یا با نصف حقوق وزارت کار بیش از هشت ساعت کار کنند.

ضرورت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

طبق مصوبه قانون بودجه امسال که به بند الحاقی یک ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه اشاره دارد، دولت موظف است به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد. این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد خواهد بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 436064
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا