در گفت‌و‌گو با یک کارشناس بازار سرمایه بررسی شد؛

چشم‌انداز بورس پس از انتخابات

کارشناسان بر این باورند که با گذر زمان و تصمیم‌گیری‌های دقیق، می‌توان به بهبود وضعیت بازار و صعودی شدن آن امیدوار بود. پیش بینی بورس در هفته‌های آتی همچنان وابسته به نتایج انتخابات و سیاست‌های اقتصادی خواهد بود.

به گزارش سرویس بورس «جهان صنعت نیوز»؛ در هفته منتهی به دور دوم انتخابات، بازار سهام همچنان پر نوسان نشان می‌دهد. روز یکشنبه، بازار سهام منفی نسبتاً سنگینی را تجربه کرد. اما در معاملات روز دوشنبه، ۶۰ درصد از نمادها مثبت بودند. ‌در معاملات روز سه‌شنبه نیز  شاخص کل بورس تهران ۱۵ هزار و ۳۳۹ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۹۰ هزار و ۴۳۵ واحد رسید. کارشناسان در پیش‌بینی بورس روزهای آتی، چه انتظاری از معاملات تالار شیشه‌ای دارند؟

تاثیر نتایج انتخابات بر بورس

امیرحسین جنانی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه، اظهار کرد: با اعلام نتایج انتخابات، بازار واکنش منفی نشان داد. اما در برخی موج خوش‌بینی وجود داشت که بعد از اعلام رسمی نتایج به ترس تبدیل شد و در روز یکشنبه هم دامن بازار را گرفت.”

وی افزود که توئیت آقای جلیلی در عصر یکشنبه باعث واکنش مثبت بازار در روز دوشنبه شد. این تحولات ناشی از روزهای خاص قبل از انتخابات است.

پیش بینی بورس؛ واکنش احتمالی بازار سهام به نتایج انتخابات

جنانی ادامه داد: دامنه نوسان و محدودیت موقت آن سیاست درستی بود که زمان را به سود بازار می‌خرید. اما این تصمیم در زمان غلطی گرفته شد و بازار از سر ابهام و ترس به این وضعیت افتاده است.

 وی تصریح کرد که انتخاب آقای پزشکیان مسیر برگشت سریعی را برای بازار رقم زده و انتخاب آقای جلیلی نیز یک شوک کوتاه‌مدت منفی خواهد داشت. اما با گزارش‌های بنیادی شرکت‌ها و دخالت احتمالی حقوقی‌ها، عمق فاجعه کاهش خواهد یافت.

تحلیل بنیادی و گزارش‌های شرکت‌ها

جنانی اظهار کرد: افزایش نرخ دلار نیما و رشد ۲ درصدی آن، می‌تواند شرایط منطقی برای بازار ایجاد کند و امیدواری‌ها به بازار را افزایش دهد. فضای بنیادی و گزارش شرکت‌ها که در حال حاضر در گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها شاهد بودیم، گزارش‌های فصل بهار خوبی را برای سهامداران رقم زده است.

وی افزود که معاملات هیجانی نتیجه خاصی برای بازار ندارد و نباید انتظار داشت روند بازار با اینگونه معاملات مشخص شود.

اخبار برگزیدهبورس

شناسه : 436202
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا