وعده وزیر صمت در روزهای پایانی دولت؛

مرحله چهارم سامانه یکپارچه خودرو با فروش اقساطی

در حالی که از مرحله دوم سامانه یکپارچه خودرو بیش از یک می‌گذرد، وزیر صمت از برگزاری مرحله جدید در آینده‌ای نزدیک با امکان خرید اقساطی خبر داد.

به گزارش سرویس خودرو جهان صنعت نیوز، مرحله اول فروش خودرو در سامانه یکپارچه اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد. در این مرحله حدود یک میلیون نفر برای خرید خودرو ثبت نام کردند. مرحله دوم نیز اردیبهشت سال ۱۴۰۲ برگزار شد که البته در این مرحله ایران خودرو به دلیل تقاضای بالای مرحله اول حاضر نبود.

در همان زمان گفته می‌شد با توجه به حجم بالای تقاضای خودرو و تیتراژ تولید، عملا تمام ظرفیت ایران خودرو و سایپا تا پایان سال ۱۴۰۳ به فروش رسیده‌است.

هر چند مرحله سوم فروش خودرو در سامانه وزارت صمتدر مهر ماه سال ۱۴۰۲ نیز برگزار شد اما به دلیل اینکه خودروهای عرضه شده در این مرحله فقط خودروهای مونتاژی بودند، استقبالی از آن نشد.

مرحله چهارم فروش خودرو در سامانه یکپارچه

حالا پس از گذشت یک سال از عباس علی آبادی ، وزیر صمت خبر از آغاز مرحله بعدی پیش فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو داد.

علی آبادی با بیان اینکه در حال تحویل خودروهای ثبت نامی هستیم، گفت: برای برگزاری مرحله جدید پیش فروش خودرو در سامانه یکپارچه نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

البته وزیر صمت اعلام کرد که همانند دو مرحله اول فروش خودرو در سامانه یکپارچه دیگر شاهد صف خرید نخواهیم بود و در صورت تحقق برنامه‌های مورد نظر حتی خودروسازان فروش اقساطی را اجرا خواهند کرد.

منتظر کاهش قیمت خودرو باشید

یکی دیگر از موضوعاتی که توسط وزیر صمت مطرح شد، کاهش قیمت خودرو بود؛ آنگونه که علی آبادی در این مصاحبه مطرح کرد، با توجه به بهبود شرایط اقتصادی، قیمت خودرو کاهش بیش‌تری را تجربه خواهد کرد. علی‌آبادی همچنین به افرادی که برای کسب سود، خودرو نگهداری می‌کنند، هشدار داد که با کاهش قیمت خودرو متضرر خواهند شد.

 

اخبار برگزیدهخودرو

شناسه : 436210
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا