ترامپ در یک قدمی کاخ سفید

باخت دموکرات‌ها در مناظره و مشکلات بایدن موجب افزایش احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ و نگرانی‌های جدی برای دموکرات‌ها شده است.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز؛ اولین مناظره بین ترامپ و بایدن با باخت دموکرات‌ها به پایان رسید و ترامپ بیش از هر زمانی به ریاست‌جمهوری آمریکا نزدیک شده است. اگر در انتخابات گذشته استراتژی بایدن و دموکرات‌ها ایجاد ترس و نفرت از ترامپ در میان مردم آمریکا بود، حالا دیگر چنین راهکاری در سال ۲۰۲۴ جوابگو نیست؛ کارشناسان معتقدند که این استراتژی برای همیشه کارساز نخواهد بود. زیرا در شرایطی که کمپین بایدن دچار هرج و مرج شده و بحث سلامت بایدن تأثیرات منفی زیادی بر طرفدارانش داشته، ترامپ با یکدست کردن حزب جمهوری‌خواه و مخالفانش در این حزب از حمایت تشکیلاتی بیشتری نسبت به رقیب دموکرات خود برخوردار است.

برخی از تحلیلگران معتقدند که از پیش مشخص بود که بایدن با توجه به شرایط جسمانی خود عملکرد ضعیفی در مناظره خواهد داشت. در واقع، در شرایطی که رسانه‌های معتبری همچون نیویورک‌تایمز و برخی دیگر از رسانه‌های نخبگانی لیبرال به دنبال انتخاب یک گزینه دیگر به جای بایدن هستند، این موضوع نشان‌دهنده فرسایش قابل توجه بدنه حامیان بایدن در میان دموکرات‌ها تلقی می‌شود. در نتیجه به نظر می‌رسد که در شرایطی که دموکرات‌ها فعلاً برای گزینه جانشینی او ناتوان هستند، مناظره دوم اگر به همین منوال ادامه داشته باشد، می‌تواند علاوه بر منفعتی که ترامپ می‌برد، به شکاف میان دموکرات‌ها دامن بزند.

هرچند ترامپ ۷۸ ساله اولین رئیس‌جمهوری ایالات متحده است که به طور کیفری تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و همچنین اولین رئیس‌جمهوری است که برای اتهامی مجرم شناخته شده، اما در بسیاری از نظرسنجی‌ها از جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده جلوتر است؛ موضوعی که به کابوس دموکرات‌ها تبدیل شده است.

اخبار برگزیدهسیاسیویدئو

شناسه : 436260
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا