پیش‌بینی قیمت طلا در ماه‌های آینده:

زمان خرید طلا رسیده‌است؟

گزارش روز جمعه نشان داد که با افزایش نرخ بیکاری آمریکا، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری در طلا به جای اوراق قرضه تقویت شده است.

به گزارش سرویس طلا و ارز «جهان صنعت نیوز»؛ در حالی که نرخ بیکاری با افزایش ۰.۱ واحد درصدی به ۴.۴ درصد رسیده، تعداد شاغلین به میزان ۲۰۶ هزار نفر، بیش از پیش‌بینی‌ها، افزایش یافت. این داده‌ها، همراه با انتشار صورت‌جلسه آخرین جلسه فدرال رزرو، افزایش احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را به دنبال داشته و موجب کاهش محبوبیت اوراق بهره شده است. در این شرایط، سرمایه‌گذاران کم‌ریسک به سمت طلا متمایل شده و تحلیلگران بر این باورند که بازار طلا در هفته جاری با چراغ سبز معامله‌گران وال‌استریت آغاز خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که اخبار فدرال رزرو در هفته آینده، به ویژه سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، دورنمای سیاست‌های آتی را روشن‌تر کند و بر روند بازار طلا تاثیر بگذارد.

وضعیت متناقض بازار کار آمریکا

گزارشی که در روز جمعه منتشر شد اطلاعات متناقضی را در مورد وضعیت بازار کار آمریکا ارائه داد که بیشتر منجر به سردرگمی معامله گران شد. در حالی که نرخ بیکاری با افزایش ۰.۱ واحد درصدی به ۴.۴ درصد رسید، تعداد شاغلین با رشد قابل توجهی روبه‌رو شد و به رقم ۲۰۶ هزار نفر رسید. این در حالی است که پیش‌بینی‌ها برای رشد ۱۹۰ هزار نفری تعداد شاغلین در نظر گرفته شده بود.
انتشار صورت‌جلسه آخرین جلسه فدرال رزرو نشان می‌دهد که احتمالاً در آینده نزدیک شاهد کاهش نرخ بهره خواهیم بود. این پیش‌بینی‌ها به افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر دامن زده و به تبع آن، محبوبیت اوراق بهره به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری امن کاهش یافته است. در چنین شرایطی، پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاران کم‌ریسک از بازار اوراق قرضه آمریکا خارج شده و به سمت طلا حرکت کنند.

پیش بینی قیمت طلا جهانی

تحلیلگران بر این باورند که از اوایل آوریل، معامله طلا در محدوده ۲۲۸۵ تا ۲۴۴۸ دلار موجب شکل‌گیری سطوح حمایت و مقاومت قوی‌تری در این محدوده شده است. به نظر می‌رسد که با توجه به مدت زمانی که طلا در این ناحیه معامله شده است، شکستن این سطوح قیمتی دشوارتر باشد.
اخبار فدرال رزرو در هفته آینده همچنان در کانون توجه قرار دارد، به ویژه سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در کمیته بانکی سنا در روز سه‌شنبه و کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان در روز چهارشنبه. صحبت‌های او می‌تواند دورنمای واضح‌تری از سیاست‌های آتی فدرال رزرو ارائه دهد.چشم‌انداز بازار طلا در هفته پیش‌رو

تحلیلگران انتظار دارند که بازار طلا در هفته جاری با توجه به رویکرد مثبت معامله‌گران وال‌استریت، کار خود را با چراغ سبز آغاز کند. به نظر می‌رسد که اخبار و تحلیل‌های جدید در مورد سیاست‌های فدرال رزرو می‌تواند تأثیر زیادی بر بازار طلا داشته باشد و زمینه‌ساز تحرکات جدیدی در این بازار شود.

اخبار برگزیدهطلا و ارز

شناسه : 437117
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *