نبردی تازی برای کابینه دولت چهاردهم؛

صف بندی مجاهدان شنبه

پس از پیروزی پزشکیان در انتخابات، تلاش‌های سیاسی برای تصاحب کرسی‌های کابینه و نگرانی‌ها درباره حضور برخی چهره‌های سیاسی، کار او را دشوار کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی «جهان صنعت نیوز» دولت جدید هنوز مستقر نشده که مانند دولت‌های قبلی، صف «مجاهدان شنبه» شکل گرفته و بازار گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه جدید به شدت داغ است. به نظر می‌رسد تلاش برخی نیروهای سیاسی برای کسب کرسی‌های کابینه از همین امروز کار را برای مسعود پزشکیان سخت خواهد کرد. اگرچه او گفته است دولتش، دولت همکاری و همدلی است، اما وجود برخی عناصر سیاسی اصلاح‌طلب با کارنامه‌های زیان‌بار برای دولتی که با اعتماد لرزان مردم شکل گرفته، نگران‌کننده است.

خیلی‌ها، مانند همان مردی که پدر کهنسالش را به دوش گرفت به امید رفع تحریم‌ها، چشم به آمدن و نقش‌آفرینی چهره‌هایی مانند محمدجواد ظریف در سیاست خارجی دارند. این در حالی است که شایعاتی مطرح شده که گروه‌های فشار خواستار ممانعت از حضور ظریف یا تکنوکرات‌هایی مانند عباس آخوندی، علی عبدالعلی‌زاده، احمد میدری، حسین عبده‌تبریزی یا حتی محمدجواد آذری جهرمی در کابینه مسعود پزشکیان هستند. اگر چنین شود و پزشکیان به هر دلیل بخواهد اعضای ستاد خود را از کابینه دور نگه دارد و بر عهد و پیمان خود نایستد، موجب دلسردی نیروهای سیاسی خواهد شد. واقعیت این است که اعضای اصلی ستاد پزشکیان از نیروهای زبده مدیریتی هستند و نمی‌توان به سادگی تصمیم گرفت که آن‌ها به کابینه نیایند.

به نظر می‌رسد آقای پزشکیان قبل از اینکه چنین خواستی شیوع پیدا کند و سد راه تأسیس دولت چهاردهم شود، باید به سرعت و با قاطعیت پاسخ منفی بدهد. اگر امروز این حرف زده نشود، فردا دیر است.

مهدی حسینی، معاون اسبق بین‌الملل نفت، به جهان صنعت می‌گوید: در جریان انتخابات چهره‌هایی برای تصدی وزارت نفت مطرح می‌شد که حتی تصورش هم برایم عجیب بود و از شنیدن اسمشان سرم درد می‌گرفت. افرادی که هیچ‌کدامشان توانایی ندارند که صنعت نفت را حتی اداره کنند، چه برسد به اجرای طرح‌های توسعه‌ای. تا زمانی که این نفوذی‌ها در مدیریت کلان صنعت نفت باشند، اتفاقی نخواهد افتاد.

اخبار برگزیدهسیاسیویدئو

شناسه : 437348
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. .
    مراد ویسی کارشناس سیاسی پرسید: آیا پزشکیان می‌تواند وعده‌هایش را اجرایی کند؟

    آقای ویسی،
    پزشکیان نخستین وعده‌اش را که مانع برنده شدن آقای جلیلی بود اجرا کرد و بشریت را از شر جلیلیون که در ۴۵ سال گذشته پنج بار مرا تا یک قدمی‌ی اعدام بردند نجات داد.
    دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند، وندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند.
    چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی، آن شب قدر که این تازه براتم دادند.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *