قیمت زعفران اعلام شد

عضو شورای ملی زعفران گفت: هم اکنون حداقل قیمت هرکیلو زعفران ۸۵ میلیون تومان و حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، علی حسینی گفت: طبق روال همه ساله تقاضا برای خرید زعفران در ایام محرم و صفر افزایش می‌یابد و به طور کلی پیک مصرف زعفران ماه های رمضان، محرم و صفر است.

به گفته او، با ازدیاد تقاضا برای خرید زعفران در ایام محرم پیش بینی می شود که کاهش قیمت در بازار رخ ندهد.

حسینی ادامه داد: دلال و محتکران زعفران خود را کشاورز عنوان می کنند. درحالیکه با بخش کشاورزی سروکاری ندارند. به عبارت دیگر واقعیت آن است که ابتدای فصل کشاورزان هرکیلو زعفران را ۳۰ تا ۴۰ میلیون فروختند و اکنون محتکران بر طبل گرانی قیمت ها می کوبند.

افزایش تقاضا در ماه محرم

به گفته او، با توجه به ازدیاد تقاضا برای خرید زعفران در دهه اول محرم و دهه پایان صفر ناچاریم شرایط بازار زا به گونه ای تحمل کنیم تا به فصل عرضه محصول جدید برسیم. از این رو تا رسیدن محصول جدید بازار را به گونه ای کنترل کنیم که به نفع تولیدکننده و مصرف کننده باشد.

عضو شورای ملی زعفران حداقل قیمت هرکیلو زعفران را ۸۵ میلیون تومان و حداکثر ۹۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد. وی گفت: برآوردها حاکی از آن است که با ازدیاد تقاضا برای خرید زعفران در ایام محرم و صفر، تقاضا به نسبت ماه های قبل ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

حسینی گفت: محدودیتی در عرضه زعفران نداریم. در حال حاضر زعفران در انبارهاس دلالان و واسطه ها، تعاون روستایی و بورس کالا وجود دارد. با گذر از پیک مصرف بدلیل شرایط مستعد تولید پیش بینی می شود که شرایط بازار را تغییر کند.

باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 437487
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا