داستان تابستان و قطعی برق؛

قیمت سیمان به مرز ۱۰۰ هزار تومان رسید!

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت سیمان از ابتدای هفته جاری روند رو به رشدی را آغاز کرده است. این افزایش قیمت به نظر می‌رسد که نتیجه مستقیم بحران ناترازی انرژی و قطعی برق در روزهای گرم سال است که به تدریج به بازار سیمان سرریز شده است.

به گزارش سرویس صنعت «جهان صنعت نیوز»‌؛ از ابتدای هفته، قیمت هر پاکت سیمان در بازار آزاد از ۶۳ هزار تومان شروع شده و تا بیش از ۹۷ هزار تومان نیز افزایش یافته است. این افزایش قیمت به خوبی نشان‌دهنده تاثیر بحران ناترازی انرژی بر بازار سیمان است، که به ویژه در فصول گرم سال تشدید شده و به قیمت‌ها فشار وارد کرده است.

در حال حاضر، قیمت سیمان به تفکیک برند و نوع در بازار به شرح زیر است:

سیمان داراب: هر پاکت ۵۰ کیلویی به صورت عمده با قیمت ۶۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیمان تهران: هر پاکت ۵۰ کیلویی به صورت عمده با قیمت ۹۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

این اختلاف قیمت میان انواع سیمان نشان‌دهنده تفاوت‌های منطقه‌ای و برندهای مختلف در بازار است، که به نوبه خود بر روی هزینه‌های پروژه‌های ساختمانی تاثیر می‌گذارد.

مشکلات موجودی و عدم پذیرش سفارشات

وضعیت موجودی سیمان در بازار آزاد نیز به‌طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار گرفته است. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که برخی از کارخانه‌های سیمان از قبول سفارشات جدید سرباز می‌زنند و محصولات خود را «عدم موجودی» اعلام کرده‌اند. این موضوع به نوبه خود باعث افزایش فشار بر عرضه سیمان و به تبع آن افزایش قیمت‌ها در بازار شده است.

قیمت‌ سیمان در بازار عمده

در حال حاضر، قیمت سیمان‌های مختلف در بازار عمده به صورت زیر است:

سیمان پاکتی آبیک (تیپ ۲): ۹۳ هزار تومان در هر پاکت ۵۰ کیلویی

سیمان پاکتی آباده: ۸۶ هزار تومان در هر پاکت ۵۰ کیلویی

این نرخ‌ها نیز نشان‌دهنده نوسانات شدید قیمت در بازار سیمان است که ناشی از مشکلات موجود در زنجیره تامین و بحران انرژی می‌باشد.

اخبار برگزیدهصنعت و معدن

شناسه : 437627
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا