آخرین پرواز بازگشت زائران حج چه روزی انجام می شود؟

سازمان حج و زیارت با اشاره به حضور ۲۵ درصد زائران ایرانی در عربستان، زمان آخرین پرواز بازگشت از حج را ۲۳ تیرماه اعلام کرد.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، براساس آخرین اطلاعیه ستاد عملیات حج، پروازهای بازگشت حجاج ایرانی از طریق دو فرودگاه جده و مدینه از یکم تیرماه ۱۴۰۳ آغاز شده است. آخرین پرواز زائران و کارگزاران اجرایی حج امسال ۲۳ تیرماه از فرودگاه جده انجام خواهد شد.

با انتقال بیش از ۶۵ هزار نفر از زائران و عوامل به ایران، جمعیت حجاج بازگشته به کشور به مرز ۷۵ درصد رسید. درحالی‌که حدود ۲۵ درصد از زائران و عوامل هنوز در عربستان حضور دارند.

تا کنون بیش از ۴۶ هزار زائر در قالب ۳۲۹ کاروان از طریق فرودگاه مدینه و نزدیک به ۲۰ هزار نفر در قالب ۱۴۱ کاروان از طریق فرودگاه جده به ایران بازگشته‌اند.

ستاد عملیات حج تاکید کرد تا زمان بازگشت کامل زائران به ایران، ارائه خدمات اجرایی در بخش حمل و نقل، زیارت دوره، اسکان، تغذیه و تدارکات، راهنمایی حجاج و همچنین خدمات بهداشتی و درمانی به صورت طبیعی به زائران ایرانی در عربستان (مکه و مدینه) ادامه دارد.

امسال حدود ۸۷ هزار و ۶۵۰ نفر از ایران در حج تمتع حضور داشتند. بنابر اعلام رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تاکنون ۲۸ نفر از زائران ایرانی در حج فوت کرده‌اند.

ایسنا

مسکن

شناسه : 437646
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا