مذاکرات آتش‌بس با سران این کشورها در دوحه از سر گرفته می‌شود

مذاکرات برای برقراری آتش بس در غزه از فردا (چهارشنبه) با حضور روسای سازمان‌های اطلاعاتی مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی در قطر از سر گرفته می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، شبکه تلویزیونی القاهره نیوز مصر اعلام کرد که مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا از فردا (چهارشنبه) با حضور رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، مصر و رژیم صهیونیستی در پایتخت قطر از سر گرفته می‌شود. هیئت امنیتی مصر به ریاست «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور وظیفه دارند به منظور دستیابی به توافق، دیدگاه‌های دو طرف را در اسرع وقت به یکدیگر نزدیک کنند.

به گزارش رویترز، یک منبع مطلع مصری با بیان اینکه «بر سر بسیاری از موارد توافق وجود دارد» اعلام کرد که مذاکرات از روز پنجشنبه در قاهره برگزار خواهد شد.

پیش از این نیز یک منبع نزدیک به مذاکرات اعلام کرده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد و «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا نیز در این نشست شرکت خواهند کرد. رئیس سازمان سیا پیش‌تر با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار کرده بود. دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که السیسی در این دیدار بر موضع مصر در «رد ادامه عملیات نظامی در نوار غزه» تاکید کرده است.

تلاش‌های مصر و قطر برای ادامه مذاکرات در حالی صورت می‌گیرد که حملات شدید نظامیان صهیونیست علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس می‌گوید آنچه در رفح و غزه رخ می‌دهد می‌تواند مذاکرات را به نقطه صفر بازگرداند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سیاسی

شناسه : 437799
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا