آتش‌سوزی وسیع درجنگل‌های «خاییز» کهگیلویه

فرماندار شهرستان کهگیلویه از آتش‌سوزی وسیع جنگل‌های منطقه حفاظت شده خائیز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس حوادث جهان صنعت نیوز، سید حمزه محقق زاده گفت: آتش در چند نقطه به سرعت در حال گسترش بوده و با وزش بادهای شدید و افزایش دما، مهار آتش‌سوزی دوباره با چالش مواجه و نیاز به همکاری است.

وی افزود: آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده خاییز محدوده روستای «پادوک» عصر روز دوشنبه ۱۸ تیرماه رخ داده بود که با تلاش نیروها تا ساعت ۶ صبح روز سه شنبه کامل کنترل و مهار شد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: مجدداً حدود ساعت ۱۱ آتش در این منطقه حفاظت شده شعله ور شد. تاکنون مهار نشده البته وسعت آتش زیاد و در حال گسترش است.

محقق‌زاده تصریح کرد: بخشی از آتش سوزی در روستای «چمران»و حوزه استحفاظی شهرستان بهبهان استان خوزستان است که نیاز به همکاری و کمک شهرستان و استان داریم.

کمک نیروهای مردمی و دستگاه‌های مختلف

وی ادامه داد: این وضعیت بحرانی نیاز فوری به کمک نیروهای مردمی و دستگاه‌های مختلف را دو چندان کرده است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: آتش‌سوزی محیط زیست و حیات وحش منطقه را به شدت تهدید می‌کند و آتش به شدت در حال گسترش است.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و گروه های کوهنوردی و مردمی در حال تلاش برای مهار آتش هستند اما این میزان آتش از توان نیروها خارج است. بیان کرد: با توجه به وضعیت بحرانی و گستردگی آتش‌سوزی، نیاز فوری به همکاری و همیاری مردم منطقه و روستاها داریم و کمک‌های مردم آموزش دیده می‌تواند در تسریع عملیات مهار آتش نقش بسزایی ایفا کند و از گسترش بیشتر آتش جلوگیری کند.

منبع: ایسنا

حوادث

شناسه : 437800
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا