نه به زاکانی!

شهروندان تهرانی با کارزار «نه به زاکانی» خواستار برکناری شهردار تهران، علیرضا زاکانی، هستند، اما مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران، این درخواست را غیرقانونی دانسته و احتمال افزایش مدت زمان شورای شهر را مطرح کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی «جهان صنعت نیوز»؛ در حالی که شهروندان پایتخت با امضای کارزار «نه به زاکانی» خواستار برکناری «علیرضا زاکانی»، شهردار تهران، هستند، مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران، علاوه بر غیرقانونی خواندن این خواسته، گفته است که ممکن است عمر شورای شهر بیشتر شود. کارزار «نه به زاکانی» تاکنون بازتاب و واکنش‌های فراوانی به همراه داشته است. حدود ۱۵۰ هزار شهروند تهرانی با امضای این کارزار خواستار برکناری «علیرضا زاکانی» شده‌اند. علاوه بر این، کارزاری با هشتگ «شهردار خوب کجاست؟» نیز به راه افتاده است.

ولی‌الله بیاتی، نماینده مجلس دوازدهم، در گفت‌وگو با «جهان‌صنعت» می‌گوید: «مدت زمان شورا در دست مجلس است. ما به جهت اتفاقی که افتاد و باید انتخابات ریاست‌جمهوری انجام می‌شد، دو راه داشتیم؛ اول اینکه با توجه به اینکه برگزاری همزمان انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری در قانون آمده است، انتخابات شوراها را هم همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار کنیم که عملاً فرآیند قانونی که باید برای شوراها در نظر گرفته می‌شد، در این فاصله ۵۰ روز تا برگزاری انتخابات امکان‌پذیر نبود.»

به گفته وی، پیگیری اعضای شوراهای شهر سراسر کشور هم در این زمینه بی‌نتیجه بوده است چرا که اکنون قانونی داریم که مدت زمان دوره هفتم شوراهای اسلامی شهرها سه‌ساله باشد.

اخبار برگزیدهصنعت و معدنویدئو

شناسه : 437882
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا