۶۰ درصد برق کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: ۶۰ درصد برق کشور در حوزه خانگی مصرف می‌شود و ۱۰ درصد در بخش تجاری و ۳۰ درصد سهم صنعت و کشاورزی است.

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی جهان صنعت نیوز، محسن ذبیحی معاون هماهنگی توزیع توانیر در برنامه سلام خبرنگار از شبکه خبر گفت. روز گذشته برای پنجمین بار نصاب میزان تقاضای برق در کشور شکسته شد. و ۲۰ تیر رکورد ۷۷ هزار و ۵۱۴ مگاوات را داشتیم. که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدودا ۸.۳ درصد رشد را شاهد بودیم.

او افزود: مصرف برق در تابستان ارتباط زیادی با گرما دارد و وقتی افزایش گرما را شاهد هستیم و تداوم موج گرما داریم میزان مصرف برق هم افزایش پیدا می‌کند. امروز ۲۱ تیر هم موج گرما داریم و در برخی از استان های کشور به تصمیم مسئولین استان ها کاهش ساعت کار یا تعطیلی ادارات را داشتیم و امیدواریم امروز هم با تأمین برق پایدار پشت سر بگذاریم.

ذبیحی گفت: بیشترین مصرف از نظر توان، در بخش خانگی است و نزدیک به ۶۰ درصد برق کشور در حوزه خانگی مصرف می‌شود. وسایل سرمایشی بیشترین مصرف را در ساعات پیک به خودشان اختصاص می‌دهند و باید از این وسایل به شکل بهینه استفاده کنیم. به غیر از مواردی مانند استفاده از دور کند کولر آبی و تنظیم دمای کولر گازی آسایش که بارها گفته شده، میتوان از اقداماتی مثل ایجاد سایبان روی کولر های آبی و تنظیف فیلتر کولرهای گازی راندمان این وسایل را افزایش داد.

این مقام مسئول گفت: حدود ۷۰ درصد میزان توان مورد استفاده تولید ما در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود. به طور تفکیکی ۶۰ درصد برق در حوزه خانگی و ۱۰ درصد در بخش تجاری مصرف می‌شود. ۳۰ درصد باقی مانده نیز مربوط به بخش صنعت و کشاورزی است. بنابراین مدیریت مصرف از حیث اعدام همزمانی مصارف از اهمیت زیادی برخوردار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نفت و پتروشیمی

شناسه : 438099
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا