خودمختاری وزرا

در دولت سیزدهم، با وجود اعتراض‌های رییس‌جمهور منتخب و مخبر، استخدام‌های دقیقه‌نودی و تخطی وزارتخانه‌ها از بخشنامه‌های قانونی ادامه دارد، در حالی که این اقدامات بار مالی بر دوش دولت می‌گذارند و با نقدهای زیادی مواجه شده‌اند.

به گزارش سرویس سیاسی «جهان صنعت نیوز»‌ ؛ حاشیه‌های دولت سیزدهم تمامی ندارد؛ تا آخر کار هر روز یک نوآوری خلق می‌شود. کار به جایی رسیده که صدای رییس‌جمهور منتخب هم درآمده که بی‌سبب این‌قدر عزل و نصب و استخدام نکنید! اما کو گوش شنوا، یکی می‌گوید رییس‌جمهور جدید طبق قانون نمی‌تواند دستور بدهد و گروهی هم نگرانند که در همین روزهای مانده، حجم استخدام‌ها بار مالی بر دوش دولت بگذارد.

علاوه بر رییس‌جمهور منتخب که با نگرانی نسبت به این رویه موضع گرفته و خواستار توقف این اقدامات و تصمیمات دقیقه‌نودی شده، حتی مخبر هم از زاویه نقد برخاسته است. اما ظاهراً بخشنامه‌ها اجرا نمی‌شوند زیرا خبر می‌رسد که تخطی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی از دستور سرپرست ریاست‌جمهوری آشکار شده است.

روز گذشته، خبرنگارانی که به بهانه برگزاری جلسه هفتگی هیات دولت، خود را به حیاط ریاست‌جمهوری رسانده بودند، از این فرصت برای طرح پرسش از دولتمردان استفاده کردند و ازجمله از وزیر کار خواستند درباره آنچه درخصوص تخطی او از ابلاغیه کفیل ریاست‌جمهوری رسانه‌ای شده بود، توضیح دهد. بماند که پاسخ سیدصولت مرتضوی به هیچ عنوان نشانی از پذیرش خطا و تخلف از ابلاغیه قانونی مخبر نداشت. او که تأکید داشت «دولت مستقر تا آخرین لحظه، هم به مجلس و مردم و هم به رییس‌جمهور منتخب پاسخگوست»، «نامه مخبر در رابطه با دستگاه‌های اداری» را «لازم‌الاجرا» خواند و مدعی شد که «به آن عمل کرده است.»

مرتضوی اما در عین حال گفت: «استخدام‌هایی که انجام شد، در شرکت‌هایی بود که تابع مؤسسات عمومی هستند و طبق قوانین خود عمل می‌کنند.» او که تلویحاً از «غیرقانونی» بودن اقدام رییس‌جمهور منتخب و درخواست او از کفیل ریاست‌جمهوری سخن گفت، اضافه کرد: «شما به عنوان خبرنگار باید از ما درباره مسئولیت‌هایی که هنوز بر عهده ماست و بر زمین مانده، بپرسید. به عنوان مثال ما باید برای شرکتی که هیات‌مدیره آن هنوز کامل نیست، چه کنیم؟! عقل چه می‌گوید؟! عقل می‌گوید کار مردم نباید زمین بماند!»

اخبار برگزیدهسیاسیویدئو

شناسه : 438136
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا