ظریف پاسخ داد: حقیقت درباره تعیین اعضای کابینه دولت چهاردهم چیست؟

محمدجواد ظریف در واکنش به شایعات درباره فشارهای سیاسی برای تعیین اعضای کابینه دولت چهاردهم، تأکید کرد که روند انتخاب اعضای کابینه به‌صورت شفاف و بدون هیچ‌گونه فشاری آغاز شده است.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز،  محمدجواد ظریف، رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (X) به شایعات درباره تعیین اعضای کابینه دولت چهاردهم واکنش نشان داد و روند این فرآیند را توضیح داد.

تاکید ظریف بر آغاز روند جدید برای تعیین اعضای کابینه

ظریف در پست خود با بازنشر مصاحبه‌ای از رسانه‌های داخلی نوشت: «سلام دوستان! لطفاً به شایعات و خبرسازی‌های پیرامون تعیین اعضای دولت توجه نکنید. روند تازه شروع شده است.» او به‌طور مشخص به شایعاتی که ادعا می‌کردند فشارهایی از سوی شخصیت‌هایی مانند آقای خاتمی برای تعیین اعضای کابینه وجود دارد، واکنش نشان داد و این شایعات را به‌شدت تکذیب کرد.

تکذیب شایعات درباره فشارهای سیاسی در انتخاب اعضای کابینه

ظریف در مصاحبه خود تاکید کرد: «شایعات مبنی بر فشار شخصیت‌هایی چون آقای خاتمی در این روند را شدیداً تکذیب می‌کنم. این شایعات با رفتار بزرگمنشانه ایشان سازگاری ندارد و اساساً نادرست است.» او افزود که هیچ نامزدی برای هیچ‌یک از پست‌های کابینه، از جمله معاون اول رئیس‌جمهور، هنوز بررسی نشده است و روند انتخاب اعضای کابینه به‌طور رسمی و شفاف آغاز شده است.

روند انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم به زودی آغاز می‌شود

وی ادامه داد: «فراخوان دیروز ارسال شده است و روسای کمیته‌ها فردا با بنده جلسه خواهند داشت تا روش کار مشخص شود. هفته آینده نیز اعضای کمیته‌ها با دکتر پزشکیان دیدار خواهند کرد تا اولویت‌های دولت چهاردهم را از زبان ایشان بشنوند.» ظریف اعلام کرد که فرآیند بررسی نامزدها به صورت کاملاً شفاف و با هدف رسیدن به نتیجه تا پایان تیرماه ادامه خواهد یافت.

درخواست از رسانه‌ها و مردم برای عدم توجه به شایعات

ظریف از رسانه‌ها، نامزدها، و طرفدارانشان خواست تا از دامن زدن به شایعات و مطرح کردن اسامی بی‌پایه که تنها به اعتماد عمومی آسیب می‌زند، خودداری کنند. او همچنین از مردم عزیز درخواست کرد که به این خبرسازی‌ها توجه نکنند و به روند رسمی و شفاف انتخاب اعضای کابینه اعتماد داشته باشند.

جزئیات روند تعیین اعضای کابینه دولت چهاردهم

ظریف در پایان توضیحات خود اشاره کرد که پس از دریافت پیشنهادهای سمن‌ها، انجمن‌های علمی، انجمن‌های صنفی و بخش خصوصی، بررسی‌های لازم برای انتخاب اعضای کابینه آغاز خواهد شد. این روند به‌صورت کاملاً شفاف و بر اساس معیارهای مشخص دنبال خواهد شد.

سیاسی

شناسه : 438313
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا