قیمت انواع مدل‌های آیفون ۱۶ لو رفت+جدول

علیرغم تمامی جزئیات منتشر شده از خانواده آیفون ۱۶ قیمت مدل های مختلف آن هنوز فاش نشده‌اند. امروز سعی داریم به بررسی قیمت احتمالی هریک از مدل‌های iPhone ۱۶ بپردازیم.

به گزارش سرویس دانش و فناوری جهان صنعت نیوز،  و براساس گزارش گجت‌نیوز، از خانواده آیفون ۱۶ اپل اطلاعات نسبتا زیادی لو رفته؛ به‌طوری که تقریبا تمامی مشخصات ظاهری و فنی هر چهار عضو از خانواده iPhone ۱۶ را می‌دانیم. با این وجود یکی از نکاتی که هنوز در خصوص آن‌ها اطلاعات چندانی در اختیارمان نیست قیمت مدل های مختلف آیفون ۱۶ است که امروز قصد پرداختن به آن را داریم.

چه عواملی روی قیمت گوشی‌های iPhone تاثیر می‌گذارند؟

قیمت تمام‌شده یک گوشی موبایل به عوامل بسیاری بستگی دارد.‌ در کنار فاکتورهایی مثل هزینه قطعات، لوازم اولیه و یا هزینه‌های تولید تراشه، صفحه نمایش و دیگر قطعات، عواملی مثل کشش بازار، قیمت سایر رقبای هم‌تراز و حفظ ارزش خرید نیز می‌توانند قیمت آیفون۱۶ را مثل هر دستگاه دیگری تحت تاثیر قرار دهند.

فاکتورهایی مثل استفاده از بدنه تیتانیومی، ارائه طراحی جدید برای صفحه نمایش و تعبیه داینامیک آیلند، ارتقای میزان رم یا ساخت تراشه‌های با لیتوگرافی کوچک‌تر از جمله عواملی بوده‌اند که طی چند سال گذشته روی قیمت آیفون های اپل تاثیرگذار ظاهر شده‌اند.

مجموعه‌ای از این عوامل می‌توانند روی قیمت هریک از مدل های آیفون ۱۶ تاثیرگذار باشند. با این حال در سال‌های گذشته گاهی اپل قیمت پرچمدارانش را افزایش داده و گاهی نیز طی چند سال ثابت نگه داشته است. به این ترتیب نمی‌توان به‌طور کامل از افزایش، ثابت بودن یا حتی کاهش قیمت پرچمداران ۲۰۲۴ اپل اظهار نظر کرد.

قیمت هریک از مدل های آیفون ۱۶ چقدر خواهد بود؟

بر اساس آن‌چه گفته شد، جدول زیر می‌تواند پیش‌بینی اولیه‌ای از قیمت مدل‌های مختلف آیفون را ارائه دهد.

آیفون ۱۵ آیفون ۱۶
۱۲۸ گیگ ۷۹۹ دلار ۱۲۸ گیگ ۷۹۹ دلار
۲۵۶ گیگ ۸۹۹ دلار ۲۵۶ گیگ ۸۹۹ دلار
۵۱۲ گیگ ۱۰۹۹ دلار ۵۱۲ گیگ ۱۰۹۹ دلار
آیفون ۱۵ پلاس آیفون ۱۶ پلاس
۱۲۸ گیگ ۸۹۹ دلار ۱۲۸ گیگ ۸۹۹ دلار
۲۵۶ گیگ ۹۹۹ دلار ۲۵۶ گیگ ۹۹۹ دلار
۵۱۲ گیگ ۱۱۹۹ دلار ۵۱۲ گیگ ۱۱۹۹ دلار
آیفون ۱۵ پرو آیفون ۱۶ پرو
۱۲۸ گیگ ۹۹۹ دلار ۱۲۸ گیگ ۹۹۹ دلار
۲۵۶ گیگ ۱۰۹۹ دلار ۲۵۶ گیگ ۱۰۹۹ دلار
۵۱۲ گیگ ۱۲۹۹ دلار ۵۱۲ گیگ ۱۲۹۹ دلار
یک ترابایت ۱۴۹۹ دلار یک ترابایت ۱۴۹۹ دلار
آیفون ۱۵ پرو مکس آیفون ۱۶ پرو مکس
۲۵۶ گیگ ۱۱۹۹ دلار ۲۵۶ گیگ ۱۱۹۹ – ۱۲۹۹ دلار
۵۱۲ گیگ ۱۳۹۹ دلار ۵۱۲ گیگ ۱۳۹۹ – ۱۴۹۹ دلار
یک ترابایت ۱۵۹۹ دلار یک ترابایت ۱۵۹۹ – ۱۶۹۹ دلار

همان‌طور که در جدول بالا مشخص شده، امسال تنها احتمال افزایش قیمت آیفون ۱۶ پرو مکس وجود خواهد داشت و سایر کنسول‌های اپل با قیمتی مشابه به دست مشتریان خواهند رسید.

همچنین در صورتی که اپل تصمیم به ارائه مدل اولترا آیفون ۱۶ داشته باشد نیز می‌توان قیمتی بالاتر از ۱۸۰۰ دلار را برای آن تصویر کرد. این قیمت‌ها البته تمام بر اساس پیش‌بینی‌ها بوده و ممکن است در نهایت به هیچ وجه به واقعیت تبدیل نشوند.

 خبرآنلاین

دانش و فناوری

شناسه : 438360
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا