آشنایی با بهترین تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی در راستای حذف تمام آلودگی ها در سطوح مختلف به کار گرفته می‌شود. در این فرایند می‌توان با شستن، دمیدن، برس کشیدن و غیره بسیاری از سطوح را حتی نمای ساختمان را تمیز و لکه بری کرد. در این متن به انواع مهم این تجهیزات نظافتی صنعتی اشاره کرده و درباره مزایا و کارایی آنها سخن می‌گوییم.

منظور از نظافت صنعتی چیست؟

محیط هایی چون کارخانه ها، مراکز خرید، سازمان ها و اداره ها، انبارها، نیروگاه ها و غیره از بهترین تجهیزات نظافت صنعتی کمک می‌گیرند. این تجهیزات که در ابعاد کوچک و بزرگ طراحی می‌شوند عمدتا در محیط هایی که دارای ابعاد بزرگی هستند، به کار می‌روند. تجهیزات نظافتی صنعتی برای تمیز کردن و لکه برداری های عمیق از روی سطوح مختلف مناسب هستند. استفاده از این دستگاه ها به رعایت استانداردهای خاصی نیاز دارند. گفتنی است، بهره گیری از این فناوری های مدرن باعث بهبود و افزایش سطح بهداشت محیط نیز می‌شوند.

بهترین تجهیزات نظافت صنعتی کدامند؟

در دنیای مدرن استفاده از فناوری‌های نوین حرف اول را می‌زند. از همین رو، مکان های عمومی و محیط های کاری وسیع ناگزیر به استفاده از بهترین تجهیزات نظافت صنعتی هستند. این مکان ها به دلیل نوع کار و تردد بالای افراد، به دستگاه های نظافتی نیاز دو چندان دارند. مطمئنا پاک کردن حجم وسیعی از آلودگی در کمترین زمان ممکن از عهده نیروی های خدماتی بر نمی آید. از طرفی تمیز کردن سریع محیط باعث بهبود راندمان کاری نیز می‌شود. از همین رو، تولید کنندگان تجهیزات صنعتی با درک این موضوع به طراحی انواع مختلفی از این دستگاه ها دست زده اند. ما نیز در این متن ضمن معرفی دستگاه های نظافتی صنعتی به مهمترین و پرکاربردین تجهیزات در این حوزه اشاره می‌کنیم.

انواع اسکرابر ایرانی، واترجت صنعتی، جاروبرقی ها و مکنده های صنعتی نقش مهمی در نابود کردن لکه ها و از بین بردن آلودگی ها دارند. بخار شوی خشک، ترولی نظافتی و سویپر نیز در تمیز کردن انواع سطوح به کار می‌روند. در ادامه، به معرفی مهمترین تجهیزات نظافتی می‌پردازیم.

بهترین تجهیزات نظافت صنعتی کدامند

اسکرابر صنعتی

اسکرابر که معادل فارسی آن زمین شوی صنعتی است، عمدتا برای نظافت سطوح وسیع مانند سالن های صنعتی، نیمه صنعتی، کارخانه ها و کارگاه های تولیدی به کار می‌رود. اسکرابر ایرانی را می‌توان در مراکز خرید و بیمارستان ها نیز به خدمت گرفت. خوب است بدانید، در مجتمع های وسیع مسکونی نیز استفاده از این ماشین آلات کف روب متداول است. اسکرابر می‌تواند به خوبی انواع آلودگی های تر و خشک را جمع کرده و محیطی تمیز و عاری از کثیفی تحویل دهد. همچنین، این کلمه به اشتباه اسکراور نیز تلفظ می‌شود. اسکرابرهای صنعتی دارای دو سیستم متفاوت هستند، به عنوان مثال کاربر می‌تواند از اسکرابر برای شستشو و خشک کردن به صورت همزمان استفاده کند. این وسیله نظافتی بر مبنای سه محور سامانه برس زنی، قطعه ویژه پاشش آب و محفظه های مجزای آب تمیز و آب آلوده ساخته شده است.

اسکرابر به این شکل کار می‌کند که برس های این وسیله با سرعت قابل توجهی بر روی سطوح چرخیده و تمامی آلودگی ها را از روی آنها جمع می‌کند. همزمان با این عملیات دستگاه قادر است، با کمک محفظه آب تمیز سطوح را به خوبی شستشو دهد. شایان ذکر است، این دستگاه را معمولا در محیط های داخلی استفاده می‌کنند و دارای دو نوع دستی و سرنشین دار می‌باشد. کاربر می‌تواند از آب یا هر محلول تمیز کننده دیگری در تمیز کردن سطوح کمک بگیرد. اسکرابر به نحوی طراحی شده است که می‌تواند مواد زائد را به خوبی از روی کف های سخت جمع آوری کند.

مکنده های صنعتی

در اماکن پر رفت و آمد و کارگاه های تولیدی که با سایش مواد، برشکاری و غیره سروکار دارند، استفاده از مکنده صنعتی یک نیاز اساسی است. معمولا جمع آوری گرد و غبار، ریزگردها و دیگر مواد آلاینده را با کمک این دستگاه ها انجام می‌دهند. مکنده های صنعتی دارای قدرت مکش بسیار بالایی بوده و قادرند با سرعت زیادی تمامی ریزگردها و مواد آلوده را از محیط های کاری جمع آوری کنند.

مکنده های صنعتی دماوند

جارو برقی صنعتی

بهترین جارو برقی صنعتی با هدف جمع آوری زباله های خشک و تمیز کردن گرد و غبارها طراحی و تولید شده است. اگر در محیط های کاری، نیاز به تمیز کردن خاک و ریزگردهای صنعتی باشد، استفاده از این جاروبرقی ها بهترین گزینه است. خوشبختانه در مجتمع های صنعتی به صورت گسترده ای از این نوع جاروبرقی ها استفاده می‌کنند. ناگفته نماند، در مجتمع های تولیدات صنعتی، کارخانجات مواد غذایی و آشامیدنی، کارگاه های نجاری و اماکن زیارتی از این جاروبرقی های صنعتی کمک می‌گیرند. این دستگاه ها برای استفاده در محیط های داخلی و بیرونی قابل استفاده بوده و در انواع خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی طراحی می‌شوند.

بهترین برندهای جاروبرقی و مکنده های صنعتی در جهان:

https://www.allaboutvacuums.com/product-category/vacuums/type-commercial-industrial-grade/

مزایای استفاده از ماشین آلات نظافت صنعتی

بهترین تجهیزات نظافت صنعتی دارای کاربردهای مختلف و ویژگی های متنوعی هستند. همانطور که در این متن به آن اشاره شد، این ماشین آلات برای فضاهای وسیع و پر تردد طراحی شده اند. تمیز کردن انبارها و مجتمع های تولیدی نیاز به دستگاه های مدرنی دارند که بتوانند در سریع ترین زمان ممکن محیط را کاملا تمیز کنند. کمک گرفتن از این ماشین آلات، باعث بهبود و افزایش سرعت تمیز کردن محیط می‌شود. ضمن اینکه اگر سطوح نیاز به شستشو داشته باشند، نیازی به خشک کردن آنها نیست. این ماشین ها به گونه ای طراحی شده اند که همزمان کار خشک کردن کف را نیز انجام می‌دهند. از دیگر مزایای استفاده از تجهیزات نظافتی صنعتی، عدم اسراف آب و مواد شوینده است. از همین رو، هزینه های تمیز کاری محیط های کاری و عمومی به خوبی کنترل شده و کاملا مقرون به صرفه هستند. حفظ بهداشت محیط برای بهبود سلامت کارکنان از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه ها می‌باشد. از همه مهمتر اینکه با به خدمت گرفتن این تجهیزات مدرن و به روز، نیاز کمتری به نیروی انسانی حس خواهد شد. استفاده و کاربری آسان از این تجهیزات نیز باعث شده است تا ورود این ماشین آلات به حوزه های صنعتی و مراکز خرید و غیره بیشتر شود.

نتیجه گیری

در این متن به بررسی تجهیزات نظافتی صنعتی پرداختیم. سپس با معرفی کارآمدترین و متداول ترین ماشین های نظافتی صنعتی، هر یک از آنها را مورد بررسی قرار دادیم. گفتیم، اسکرابرهای قوی، مکنده صنعتی، جاروبرقی های صنعتی و… از انواع مختلف این دستگاه ها می‌باشند. مزایای استفاده از این تجهیزات باعث شده است تا از آنها به عنوان المان های ضروری و غیر قابل حذف در مجتمع ها، کارخانجات، بیمارستان ها و غیره یاد شود.

 

** این مطلب توسط جهان صنعت نیوز نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

خواندنی

شناسه : 438370
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا