شمارش معکوس معرفی کابینه چهاردهم

با وجود دستورالعمل‌های مسعود پزشکیان برای تشکیل کابینه، شایعات و گمانه‌زنی‌های سیاسی همچنان به ابهامات پیرامون ترکیب کابینه چهاردهم افزوده‌است.

جهان صنعت نیوز – با وجود دستورالعمل‌های روشن مسعود پزشکیان برای انتخاب اعضای کابینه، شایعات و گمانه‌زنی‌های سیاسی همچنان به ابهامات پیرامون ترکیب کابینه چهاردهم افزوده است و در حالی که ترکیب نهایی کابینه هنوز مشخص نیست، برخی افراد سیاسی به‌عنوان گزینه‌های کابینه مطرح شده‌اند که نگرانی‌هایی به همراه داشته و انتظار می‌رود به‌زودی جزئیات بیشتری درباره این موضوع منتشر شود.

به گزارش سرویس سیاسی، هرچند دستورالعمل چهار بندی مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب چهاردهم برای انتخاب اعضای کابینه روشن و کاربردی است، اما شایعات و گمانه‌زنی‌های سیاسی و رسانه‌ای بر ابهامات می‌افزاید.

اینکه قرار است سکان اداره وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌های مهم دولت چهاردهم در اختیار کدامیک از چهره‌های نام‌آشنا قرار گیرد یا به بیان دقیق‌تر، کدامیک از وزیران و معاونان وزیر در دولت‌های سازندگی، اصلاحات و اعتدال قرار است در دولت پزشکیان به «پاستور» بازگردند، در حالی است که مسعود پزشکیان پیش از برگزاری انتخابات و به‌ویژه پس از پیروزی در رقابت سیاسی، به دفعات تأکید کرده بود که بنای کارش در دولت مبتنی‌بر نگاه و رویکردی کارشناسی است و طبیعتاً در نخستین گام که همان تشکیل کابینه باشد، نیز بر همین پایه گام برخواهد داشت.

پیگیری‌های «جهان‌صنعت» نشان می‌دهد که آنچه در برخی رسانه‌ها تحت عنوان ترکیب کابینه یاد می‌شود، چندان ارتباطی با واقعیتی که بر جلسات پزشکیان و همراهانش در دولت در حال تأسیس حاکم شده، ندارد.

در حالی که هنوز ترکیب کابینه مشخص نیست، طرح حضور برخی افراد سیاسی در کابینه بعدی کماکان نگران‌کننده است.

انتظار می‌رود تا پایان این هفته شاهد انتشار نخستین اخبار درخصوص کابینه چهاردهم باشیم. هرچند تا همین جای کار نیز روند اقدامات رئیس‌جمهور منتخب موجب امیدواری برخی ناظران شده ‌است. چنان‌که دیروز محمد مهاجری، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی اصولگرا در توئیتی در این رابطه نوشت: «رفتار مردمی و خاضعانه و نیز گفتار محکم و صریح آقای پزشکیان در چند روز اخیر کاملاً نشان داد او از مرحوم شهید رییسی در تواضع و مردم‌داری و ساده‌زیستی خیلی جلوتر است. اخبار این روزهای او را که می‌بینیم، دندان‌قروچه می‌گیریم بعضی از ما اصولگراها!»

اخبار برگزیدهسیاسیویدئو

شناسه : 438482
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا