مدیرعامل صندوق ملی مسکن خبر داد؛

با ۱۰۰ میلیون تومان در طرح مسکن ملی خانه دار شوید

مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: آورده متقاضیان گروه‌های حمایتی در مسکن ملی با توجه به پرداخت وام قرض‌الحسنه از سوی دولت، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

جهان صنعت نیوز –  محمدرضا مهدیار اسماعیلی در نشست خبری اخیر خود از پیشرفت ۲.۷ میلیون واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و اعلام کرد که تاکنون ۷۰۰ هزار واحد افتتاح شده است. وی توضیح داد که ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده که شامل ۲۳۴ همت آورده متقاضیان، ۱۳۷ همت منابع بانکی، و ۳۰ همت منابع صندوق ملی مسکن و سایر سازمان‌های همکار است. اسماعیلی از خرید فولاد و سیمان برای مدیریت تورم ساخت و ساز یاد کرد و افزود که ۲۰۰۰ همت برای خرید فولاد و ۷۹۰ میلیارد تومان برای آسانسورهای مسکن ملی هزینه شده است. وی همچنین از امضای ۲۸۰ همت قرارداد تسهیلات برای ۸۰۰ هزار واحد و افزایش سقف وام به ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت که این اقدام به جبران تورم و کاهش بار مالی متقاضیان انجام شده است.

به گزارش سرویس مسکن، در نشست خبری اخیر محمدرضا مهدیار اسماعیلی، مدیرعامل صندوق ملی مسکن، آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن ملی در کشور بررسی شد.

پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی : ۲.۷ میلیون واحد در حال اجرا

محمدرضا مهدیار اسماعیلی در این نشست خبری اعلام کرد که ۲.۷ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز شده است. وی با خوشحالی از پیشرفت‌های اخیر، گفت که تاکنون حدود ۷۰۰ هزار واحد از این پروژه‌ها به مرحله افتتاح رسیده است.

منابع مالی پروژه‌ها: تأمین ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن ملی

مدیرعامل صندوق ملی مسکن به منابع مالی که برای تأمین هزینه‌های این پروژه‌ها اختصاص یافته است، اشاره کرد و افزود که برای این پروژه‌ها ۴۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است. این مبلغ شامل موارد زیر است:

۲۳۴ همت آورده متقاضیان

۱۳۷ همت منابع بانکی

۳۰ همت منابع صندوق ملی مسکن و سایر سازمان‌های همکار از جمله سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن و شرکت بازآفرینی شهری ایران

مدیریت هزینه‌های ساخت و تورم: خرید فولاد و سیمان

اسماعیلی با اشاره به مدیریت هزینه‌های ساخت و تورم تحمیلی، اعلام کرد که ۲۰۰۰ همت برای خرید فولاد صرف شده است. همچنین برای آسانسورهای برخی واحدهای مسکن ملی مبلغ ۷۹۰ میلیارد تومان از منابع صندوق ملی مسکن پرداخت شده است. وی افزود که یک همت قرض‌الحسنه نیز به اقشار کم‌درآمد اختصاص یافته است.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن از خرید سیمان به عنوان یکی از برنامه‌های آینده برای مدیریت تورم در صنعت ساخت و ساز یاد کرد و گفت: «سال گذشته خرید فولاد عملیاتی شد و امسال نیز خرید سیمان در دستور کار قرار دارد. تاثیر این دو نهاده ساختمانی در تورم ساخت و ساز حدود ۷۰ درصد است.»

قراردادهای تسهیلات و وام‌های جدید برای ۸۰۰ هزار واحد

اسماعیلی در ادامه از امضای ۲۸۰ همت قرارداد تسهیلات برای ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود که تاکنون ۱۴۰ همت وام برای این پروژه‌ها پرداخت شده است.

نیاز به ۱۰۰۰ همت منابع مالی و معرفی سامانه «خودنویس زود»

وی با اشاره به نیاز به ۱۰۰۰ همت منابع مالی برای تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن، به معرفی سامانه خودنویس زود پرداخت و افزود: «تمام منابع مالی مورد نیاز این سامانه از سوی صندوق ملی مسکن تأمین شده است تا قراردادهای بین موجر و مستأجر به صورت رایگان انجام شود.»

قیمت تمام شده ساخت واحدهای مسکونی و افزایش سقف وام مسکن ملی

در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره قیمت تمام شده ساخت هر مترمربع واحدهای مسکن ملی و افزایش سقف وام به ۸۰۰ میلیون تومان، اسماعیلی توضیح داد که قیمت تمام شده پروژه‌هایی که به تازگی به اتمام رسیده‌اند بسته به شهرهای مختلف، بین ۸ تا ۱۱ میلیون تومان است و با احتساب وام ۵۵۰ میلیون تومانی، هزینه ساخت یک واحد مسکونی به حدود یک میلیارد تومان می‌رسد.

وی همچنین گفت: « آورده متقاضیان گروه‌های حمایتی با توجه به پرداخت وام قرض‌الحسنه از سوی دولت، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود.»

هدف از افزایش سقف وام: جبران تورم و کاهش بار مالی بر دوش متقاضیان

مدیرعامل صندوق ملی مسکن به افزایش سقف وام به ۸۰۰ میلیون تومان و تأثیر آن بر اقساط ماهانه اشاره کرد و گفت: «این افزایش به حدود ۳۰ درصد به اقساط ماهانه بازپرداخت تسهیلات افزوده می‌شود. این اقدام با هدف جبران بخشی از تورم و کاهش آورده متقاضیان انجام شده است.»

اسماعیلی در پایان بیان کرد: «برای پروژه‌های جدید که به تازگی آغاز شده‌اند و قرار است در سال جاری و سال آینده تکمیل شوند، معاونت مسکن و ساختمان باید عدد دقیق قیمت تمام شده ساخت را اعلام کند.»

مسکن

شناسه : 438530
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. همش دروغه من که ازسال ۸۹ثبت نام کردم وقراربوددوساله تحویل بدن‌ندادن والان میگن باید۵۰۰میلیون اورده بدی وواحدتحویلی بامن ۱.۳۰۰یک میلیاردوسیصداب میخوره وهنوزهم‌تحویل ندادن اهوازپروزه فرهنگشهرلطفاگول این حرفها رانخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا