عضو هیئت رئیسه مجلس پاسخ داد؛

تعطیلی شنبه‌ها دوباره در دستور کار قرار گرفت؟

عباس پاپی‌زاده اعلام کرد که لایحه تعطیلی شنبه پس از تصویب در مجلس و ارجاع به شورای نگهبان، به دلیل ایرادات به کمیسیون اجتماعی بازگردانده شده و هنوز نهایی نشده است.

جهان صنعت نیوز – عباس پاپی‌زاده، عضو هیئت رئیسه مجلس، درباره لایحه تعطیلی شنبه و کاهش ساعت کاری کارکنان دولت گفت. که این لایحه با هدف کاهش ساعت کاری به ۴۰ ساعت در هفته و افزودن شنبه به تعطیلات پایان هفته به تصویب مجلس رسید. و به شورای نگهبان ارسال شد. در حال حاضر، این مصوبه با ایراداتی از سوی هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شده. و به کمیسیون اجتماعی برای بررسی مجدد ارجاع خواهد شد. در نتیجه، تعطیلی شنبه‌ها همچنان در حال پیگیری است و به زودی تصمیم نهایی درباره آن اتخاذ خواهد شد.
به گزارش سرویس اجتماعی، عباس پاپی‌زاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت لایحه تعطیلی شنبه و اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، گفت: این لایحه پس از ارائه از سوی دولت به مجلس، مطابق با مفاد آیین‌نامه داخلی مجلس، مراحل تصویب را طی کرده و در جلسه علنی به تصویب نمایندگان رسید. سپس این مصوبه به شورای نگهبان ارسال شد.

جزئیات لایحه تعطیلی شنبه و کاهش ساعت کاری

پاپی‌زاده در توضیح لایحه مربوط به تعطیلی شنبه بیان کرد: دولت در این لایحه پیشنهاد داده بود که ساعت کاری کارکنان دولت در طول هفته کاهش یابد و تعطیلات پایان هفته به دو روز افزایش یابد. در نتیجه، نمایندگان با کاهش ساعت کاری کارکنان به ۴۰ ساعت در هفته و اضافه شدن روز شنبه به تعطیلات پایان هفته موافقت کردند، به این ترتیب جمعه‌ها و شنبه‌ها به عنوان روزهای تعطیل خواهند بود.

وضعیت فعلی مصوبه تعطیلی شنبه و موانع قانونی

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود که این مصوبه در حال حاضر با ایراداتی از سوی هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شده است. در این صورت، لایحه به مجلس برگردانده می‌شود و هیئت رئیسه آن را به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع خواهد داد. سپس این کمیسیون ایرادات را بررسی کرده و مصوبه را به هیئت رئیسه مجلس جهت تصمیم‌گیری در جلسه علنی تقدیم خواهد کرد.

آینده لایحه تعطیلی شنبه و اقدامات بعدی

پاپی‌زاده تاکید کرد که تعطیلی شنبه‌ها هنوز منتفی نشده است. با تکمیل ظرفیت کمیسیون اجتماعی و تعیین اعضای هیئت رئیسه آن، ایرادات هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به این کمیسیون ارجاع شده و به طور کامل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیده

شناسه : 438549
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. طرح تعطیلی شنبه‌ها؛ حربه صهیونیسم یا جهل عوامانه نیست، این طرح، ابزاری شد تا عده ای که دچار توهم توطئه هستند، ملت را از مجلس و دولت ناامید کنند طرحی که توسط صاحبنظران سازمان اداری و استخدامی و پس از بررسی دقیق توسط ۳۰ نفر عضو هیات دولت تصویب شده و در کمیسیون اجتماعی مجلس تایید گردیده و در صحن علنی مجلس با ۱۳۶ رای بطور قاطع مصوب شده و به تایید مراجع عظام تقلید (آیت الله گرگانی و آیت الله جوادی آملی) نیز رسیده چطور ممکن است علیه کشور باشد؟ آیا موافقین این مصوبه همه جاسوس اسرائیل هستند؟ آنان که مخالفت کردند به معنی واقعی به جایگاه و اقتدار دولت و مجلس ضربه زدند. چطور می بینند کارمندان مستقر در تهران هم اکنون پنجشنبه ها تعطیل هستند و کارمندان شهرستانی تعطیلی نیستند. تبعیض و بی عدالتی را می بینند اما هیچ نمی گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا