زمین رایگان ۵۰۰ متری مسکن ملی به چه کسانی تعلق می گیرد

دولت سیزدهم در طرح نهضت ملی مسکن به دنبال واگذاری زمین رایگان به متقاضیان روستایی و شهری برای حل بحران مسکن و تشویق به سکونت در روستاها است.

جهان صنعت نیوز – دولت سیزدهم در طرح نهضت ملی مسکن برنامه‌ای برای واگذاری زمین رایگان به متقاضیان روستایی و شهری دارد. سعید رسولی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان اعلام کرد. که یکی از اهداف این دولت، تأمین زمین رایگان برای اجرای طرح‌های مسکن ملی در مناطق روستایی است. در این راستا، به ۲ میلیون متقاضی، زمین رایگان با اجاره ۹۹ ساله اختصاص خواهد یافت. تا بحران مسکن در کشور حل شود. این طرح به دنبال ایجاد انگیزه برای سکونت در روستاها و تسهیل ساخت و ساز مسکن از طریق اصلاح نظام بانکی و تأمین تسهیلات لازم است.
به گزارش سرویس مسکن، در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان، سعید رسولی درباره الحاق پهنه‌های روستایی و اهداف دولت سیزدهم در زمینه تأمین اراضی برای طرح مسکن ملی صحبت کرد. وی اظهار داشت: «یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم تأمین زمین رایگان برای اجرای طرح مسکن ملی در مناطق روستایی است.»

رسولی ادامه داد که یکی از فعالیت‌های کلیدی دولت در این طرح، واگذاری زمین رایگان به متقاضیان روستایی است. برای این واگذاری، استعلامی از متقاضیان به‌منظور تایید روستایی بودن آن‌ها صورت می‌گیرد. تا از اعتراضات احتمالی روستائیان جلوگیری شود. وی تاکید کرد: «برای تسهیل در امور، اگر بخشداری پاسخ استعلام و متقاضیان را تایید کند، این پاسخ کفایت می‌کند.»

تأمین زمین رایگان به اقشار کم درآمد در روستاها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان در ادامه افزود: «در حال حاضر ۱۲ هزار متقاضی روستایی در استان وجود دارد که در ۵۰۰ تا ۶۰۰ روستا پراکنده‌اند. برای ایجاد انگیزه، زمین رایگان ۵۰۰ متری به صورت یک طبقه و ویلایی به آنان اختصاص داده می‌شود.»

جعفر توان، فرماندار سقز نیز با انتقاد از اختصاص منابع ملی به طرح مسکن روستایی در پنج روستای شهرستان، اظهار داشت: «برای اختصاص اراضی به طرح‌های مسکن روستایی، نیاز است که استعلامات و تاییدیه‌های شورا و دهیار نادیده گرفته شود، چرا که این افراد ممکن است با این اقدام مخالفت کنند.»

برنامه‌های دولت برای ارائه زمین رایگان به متقاضیان

دولت سیزدهم با هدف تأمین مسکن به عنوان یک حق اساسی و تکلیف قانونی، وعده داده است که تا پایان دوره خود، به ۲ میلیون متقاضی در شهرها و روستاها زمین رایگان اختصاص دهد. این برنامه‌ها شامل واگذاری زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله به افرادی است که در روستاها ساکن شوند. هدف این است که از این طریق به رفع بحران مسکن در کشور کمک شود.

مسکن

شناسه : 438561
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا