همسان سازی حقوق بازنشستگان متوقف شد؟

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تأمین مالی ۱۲,۶۰۰ میلیارد تومانی برای این طرح بر اساس قانون برنامه هفتم و قانون بودجه خبر داد.

جهان صنعت نیوز – مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از اجرای برنامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تامین مالی ۱۲,۶۰۰ میلیارد تومانی برای این طرح خبر داد. و گفت که این اقدامات بر اساس قانون برنامه هفتم و قانون بودجه صورت گرفته. و شامل پرداخت سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی و کمک‌معیشت به بازنشستگان است.

به گزارش سرویس اقتصاد کلان، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست اخیر خود، ضمن بیان اینکه صندوق دو سال جوان‌تر شده است. به اهمیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پرداخت. وی تاکید کرد. که توجه به معیشت بازنشستگان همواره یکی از دغدغه‌های اصلی بوده است. مجلس نیز در قانون برنامه هفتم و قانون بودجه برای بازنشستگان تأکید ویژه‌ای بر همسان‌سازی داشته است. در هفته پیش از انتخابات، قانون برنامه هفتم ابلاغ شد و دولت مصوبه‌ای را در خصوص عملیاتی کردن متناسب‌سازی بازنشستگان و پرداخت سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی و کمک‌معیشت به بازنشستگان به صورت علی‌الحساب تصویب کرد.

برای اجرایی شدن این مصوبه، نیاز به تامین مالی به میزان ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود. سازمان برنامه و بودجه به‌سرعت برای بازنشستگان لشکری و کشوری این مبلغ را تأمین مالی کرد و همکاران سازمان تأمین اجتماعی با تلاش شبانه‌روزی موفق به تأمین مالی و پرداخت آن شدند. سازمان برنامه و بودجه نیز بخشی از این تامین مالی را از محل تبصره ۱۵ و به صورت اوراق تأمین کرد.

کدام بازنشستگان مشمول همسان سازی شدند؟

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت که احکام همسان‌سازی بر اساس تکالیف و قانون برنامه و بودجه اجرایی خواهد شد و بازنشستگان نباید نگران باشند. در پاسخ به سوالی درباره اینکه کدام بازنشستگان مشمول همسان‌سازی هستند، توضیح داد که همسان‌سازی برای بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر انجام شده است و آنهایی که حداقل‌بگیر هستند، کمک معیشت دریافت کرده‌اند. این روند بر اساس تأمین منابع ادامه خواهد داشت.

اقتصاد کلان

شناسه : 438579
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا