هشدار سازمان مالیاتی: مهلت ارائه اظهارنامه تمدید نمی‌شود

آخرین مهلت برای ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1402 تا 31 تیرماه 1403 است و از 15 مردادماه 1403، اشخاص حقیقی نیز می‌توانند اظهارنامه‌های خود را ارائه دهند.

جهان صنعت نیوزبر اساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور، آخرین مهلت برای ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۲ تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ است و این مهلت قابل تمدید نخواهد بود. از ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳، اشخاص حقیقی نیز می‌توانند اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ارائه دهند.

مهلت نهایی ارائه اظهارنامه مالیاتی تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳

به گزارش سرویس اقتصاد کلان، بر اساس اطلاعیه‌ای که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور به مودیان مالیاتی ارسال شده است، آخرین مهلت برای ارائه اظهارنامه مالیاتی مربوط به عملکرد سال گذشته (۱۴۰۲) ۳۱ تیرماه سال جاری تعیین شده است. این تاریخ به عنوان مهلت قانونی برای تسلیم اظهارنامه به رسمیت شناخته شده و تأکید شده است که این مهلت قابل تمدید نخواهد بود. بنابراین، مودیان مالیاتی باید توجه داشته باشند که برای جلوگیری از عواقب قانونی و مالی، اظهارنامه‌های مالیاتی خود را تا این تاریخ ارسال کنند.

بازه زمانی جدید برای ارائه اظهارنامه اشخاص حقیقی

لازم به ذکر است که بازه زمانی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی از ۱۵ مردادماه سال جاری آغاز خواهد شد. این موضوع به مودیان اشخاص حقیقی این فرصت را می‌دهد تا برای تکمیل و ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی خود برنامه‌ریزی کنند و از فرصت قانونی موجود استفاده کنند.

بررسی عملکرد مالیات‌های وصولی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳

بر اساس گزارش‌های مالیات‌های وصولی در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، ۸۱ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان مالیات از اشخاص حقوقی به سازمان امور مالیاتی کشور واریز شده است. از این میزان مالیات وصول شده، ۶۳ هزار و ۵۴۱ میلیارد تومان مربوط به مالیات‌های اشخاص حقوقی غیردولتی و ۹ هزار و ۹۲۱ میلیارد تومان به مالیات عملکرد شرکت‌های دولتی اختصاص داشته است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 438753
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا