مهلت ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای تمدید شد

مهلت ثبت‌نام و انتخاب رشته برنامه پذیرش کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۳ تمدید شد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش عالی کشور اعلام کرد؛ پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته برنامه پذیرش کاردانی، ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۷و ضمن اعلام اصلاحات جدید به شرح ذیل، به اطلاع می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن‌دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۴ برای ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز جمعه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۹ نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

لذا داوطلبان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای یاد شده و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام نمایند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبت‌نام و انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۹، نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

اطلاعیه دریافت کارت‌ ورود به‌ جلسه‌ و برگزاری‌ آزمون‌ در پنج رشته و همچنین‌ اصلاحات‌ احتمالی‌ دفترچه‌ راهنما ۲۸ مرداد منتشر می‌شود. دریافت‌ کارت‌ ورود به‌ جلسه‌ آزمون‌ (‌برای‌ مجموعه‌های‌ ثبت‌نامی‌ با آزمون) در روزهای ۳۰ مرداد تا اول شهریور انجام می‌شود.

زمان برگزاری آزمون

آزمون برای پنج مجموعه‌ ثبت‌نامی‌ با آزمون در روز جمعه دوم شهریورماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. اعلام‌ نتایج‌ نهایی پذیرش در دهه‌ سوم‌ شهریورماه ۱۴۰۳ به همراه کارنامه‌ نهایی صورت می‌گیرد.

با توجه به اینکه‌ پرداخت‌ هزینه‌ ثبت‌نام‌ به صورت‌ اینترنتی‌ انجام‌ می‌گیرد، داوطلبان‌ لازم‌ است‌ به‌ وسیله‌ کارت‌های‌ بانکی‌ عضو شبکه‌ شتاب‌ که‌ پرداخت‌ الکترونیکی‌ آنها فعال‌ است‌ با مراجعه‌ به‌ درگاه‌ اطلاع‌رسانی‌ سازمان‌ ملی‌ سنجش‌ و ارزشیابی‌ نظام‌ آموزش‌ کشور و پرداخت‌ مبلغ ۲ میلیون‌ و ۸۰ هزار ریال‌ به‌ عنوان‌ وجه‌ ثبت‌نام‌ شرکت‌ در پذیرش‌ یک‌ مجموعه‌ ثبت‌نامی، ‌ نسبت‌ به‌ خرید سریال‌ ثبت‌نام‌ اقدام‌ کنند.

‌با توجه به‌ اینکه‌ مقرر شده‌ در مراحل‌ مختلف‌ فرآیند این‌ مرحله‌ از آزمون‌ خدماتی‌ از طریق‌ ارسال‌ پیام‌ کوتاه‌ به‌ داوطلبان‌ ارائه‌ شود، ‌ لذا داوطلبان‌ برای‌ استفاده‌ از خدمات‌ پیام‌ کوتاه‌ مبلغ‌ ۱۰۰ هزار ریال‌ به‌ عنوان‌ هزینه‌ استفاده‌ از خدمات‌ پیام‌ کوتاه‌ نیز پرداخت‌ می‌کنند.‌چنانچه داوطلب‌ با توجه‌ به‌ رشته‌های‌ مندرج‌ در دفترچه‌ راهنما علاقه‌مند به‌ شرکت‌ در گزینش‌ رشته‌های‌ تحصیلی‌ دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌عالی‌ غیرانتفاعی‌ است، ‌ نسبت‌ به‌ پرداخت‌ مبلغ ۵۷۶ هزار ریال‌ دیگر نیز از همین‌ طریق، ‌ اقدام‌ کند.

هر داوطلب منحصراً‌ مجاز است‌ که‌ یکی‌ از مجموعه‌های‌ ثبت‌نامی‌ متناسب‌ با دیپلم‌ خود را که‌ در دفترچه‌ راهنما مشخص‌ شده‌ است‌ انتخاب‌ کند، ‌ داوطلبانی‌ که‌ به‌ هر دلیل‌ در رشته‌ای‌ غیر از رشته‌ متناسب‌ با دیپلم‌ خود که‌ در دفترچه‌ راهنما مشخص‌ شده، ‌ در این‌ مرحله‌ از پذیرش‌ ثبت‌نام‌ و انتخاب‌ رشته‌ کنند و پذیرفته‌ شوند قبولی‌ آنان‌ در هر مرحله‌ای‌ از تحصیل‌ که‌ باشند «لغو» ‌ تلقی‌ و حق‌ هیچگونه‌ ادعایی‌ را نخواهند داشت.‌

نحوه انتخاب رشته

لازم است داوطلبان‌ دارای‌گواهینامه‌ فنی‌وحرفه‌ای‌ و یا کاردانش‌ کدرایانه‌ای ۴ یا ۵ رقمی‌ گواهینامه‌ خود را که‌ با کدهای ۴ و ۵ رقمی‌ مشخص‌ شده‌ در هر عنوان‌ رشته‌ تحصیلی‌ مقطع‌ کاردانی‌ که‌ در دفترچه‌ راهنما قید شده‌ است‌ با دقت‌ کنترل‌ و مطابقت‌ کنند.

هر داوطلب می‌تواند حداقل‌ یک‌ و حداکثر ۵۰ کدرشته‌محل‌ تحصیل‌ را (اعم‌ از دوره‌های‌ روزانه، ‌ نوبت‌دوم‌ و در صورت‌ اعلام‌ علاقه‌مندی، ‌ از مؤسسات‌ غیرانتفاعی) ‌ با توجه‌ به‌ مجموعه‌ ثبت‌نامی‌ در صورت‌ وجود و رعایت‌ ضوابط‌ در دفترچه‌ راهنما با اولویت‌ دلخواه‌ در محل‌ مشخص‌ شده‌ در بند ۳۶ تقاضانامه‌ درج‌ کند.

‌داوطلبان در انتخاب‌ مجموعه‌ ثبت‌نامی، ‌ لازم‌ است‌ به‌ مندرجات‌ جدول‌ مربوط‌ به‌ عناوین‌ دیپلم‌های‌ مرتبط‌ مندرج‌ در دفترچه دقت‌ کرده‌ و با توجه‌ به‌ کددیپلم‌های‌ مجاز یکی‌ از مجموعه‌های‌ ثبت‌نامی‌ را انتخاب‌ کنند.

پذیرش دانشجو در ۲۵ مجموعه ثبت‌نامی‌ صرفاً براساس‌سوابق‌تحصیلی‌ (معدل‌ کل‌ دیپلم) انجام‌ می‌پذیرد.‌ داوطلبان این مجموعه‌های ثبتنامی در این مرحله، فقط باید ثبت نام و انتخاب رشته کنند و آزمون برای این دسته از داوطلبان برگزار نخواهد شد و ملاک پذیرش آنان معدل کل دیپلم خواهد بود.

مهر

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 438906
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا