افزایش نجومی قیمت بلیت پرواز تهران-نجف

قیمت بلیت پرواز تهران-نجف و بالعکس همزمان با تاسوعا و عاشورا به حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان افزایش یافت که ناشی از افزایش تقاضا بوده است.

جهان صنعت نیوز – همزمان با تاسوعا و عاشورا، قیمت بلیت پرواز تهران-نجف به حدود ۱۰ میلیون تومان و پرواز نجف-تهران به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافت که نشان‌دهنده افزایش چشمگیر قیمت‌ها در این مسیر است؛ در حالی که اوایل تیرماه قیمت بلیت‌ها حدود ۵ میلیون تومان بود و به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، این افزایش قیمت ناشی از عرضه و تقاضا و نرخ ارز است و بازار سیاهی وجود ندارد.

افزایش چشمگیر قیمت بلیت پرواز تهران-نجف در ایام تاسوعا و عاشورا

سرویس مسکن، هفته گذشته، همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، قیمت بلیت پرواز تهران-نجف به حدود ۱۰ میلیون تومان رسید که نشان‌دهنده افزایش چشمگیر قیمت‌ها در این مسیر است. به گزارش خبرگزاری «تسنیم»، قیمت بلیت پرواز نجف-تهران برای تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۳ به حدود ۱۲ میلیون تومان افزایش یافته است.

قیمت‌های بلیت پرواز نجف-تهران

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سایت فلای تودی، بلیت هواپیمایی وارش برای مسیر نجف-تهران با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین، قیمت پرواز هواپیمایی آسمان در ساعت ۲۲:۱۰ دقیقه ۱۰ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان و بلیت پرواز نجف-تهران این شرکت ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

مقایسه قیمت‌ها در سایت علی‌بابا

سایت علی‌بابا بلیت پرواز نجف-تهران برای تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳ را با قیمت ۱۲ میلیون تومان عرضه کرده است. بلیت هواپیمایی معراج و ایران ایر نیز در این تاریخ با قیمت ۱۲ میلیون تومان ارائه می‌شود. همچنین، آتا ایر بلیت پرواز ساعت ۱۵:۱۵ را با قیمت ۱۱ میلیون تومان از طریق سایت علی‌بابا به فروش می‌رساند.

افزایش دو برابری قیمت‌ها نسبت به اوایل تیرماه

این افزایش قیمت بیش از دو برابری در مقایسه با قیمت‌های اوایل تیرماه ۱۴۰۳ است. در تاریخ ۱۴ تیرماه، قیمت بلیت پرواز تهران-نجف با شرکت‌های وارش و معراج به ترتیب ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است.

عدم وجود بازار سیاه برای بلیت‌های نجف-تهران

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، در ۲۴ تیرماه اعلام کرد که بازار سیاهی برای بلیت‌های پرواز تهران-نجف وجود ندارد و شرکت‌ها خودشان قیمت‌ها را تعیین می‌کنند. بلیت پروازهای خارجی مشمول نرخ‌گذاری نیست و تابع عرضه و تقاضا و نرخ ارز است. همچنین شرکت‌ها سقف نرخ را با توجه به هزینه‌ها و تقاضا در مسیر رفت و برگشت تعیین می‌کنند که حداقل هزینه هر صندلی به نجف شش میلیون تومان است.

اخبار برگزیدهمسکن

شناسه : 439246
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا