قیمت دلار به زیر ۵۷ هزار تومان می‌آید؟

قیمت دلار به دلیل اخبار مثبت سیاسی و کاهش ریسک‌های منطقه‌ای همچنان روند نزولی دارد و پیش‌بینی می‌شود در بازه ۵۷ تا ۶۰ هزار تومان نوسان کند.

جهان صنعت نیوز –  قیمت دلار با ادامه روند نزولی خود تحت تأثیر اخبار مثبت سیاسی مانند آتش‌بس در غزه، کاهش ریسک‌های منطقه‌ای و مذاکرات هسته‌ای کاهش یافته است. پس از انتخابات ریاست جمهوری، قیمت دلار حدود چهار هزار تومان افت کرد، اما انتشار اخبار ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، باعث افزایش موقت آن شد. به گفته فعالان بازار ارز، تعطیلی بازار طلا و رکود دهه ابتدایی محرم در تثبیت قیمت دلار موثر بوده و اخبار مثبت سیاسی به کاهش بیشتر آن کمک کرده است. همچنین، کاهش انتظارات تورمی و تلاش برای رفع تحریم‌ها توسط دولت مسعود پزشکیان، می‌تواند به تثبیت قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومان منجر شود.

تداوم روند نزولی دلار

سرویس طلا و ارز: روند نزولی قیمت دلار همچنان ادامه دارد و فعالان بازار امیدوارند با انتشار اخبار مثبت سیاسی همچون آتش‌بس در غزه و کاهش ریسک‌های منطقه‌ای و همچنین سیگنال‌های مثبت از مذاکرات هسته‌ای این روند کاهشی دلار ادامه یابد.

تأثیر انتخابات و اخبار بین‌المللی بر قیمت دلار

پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، قیمت دلار به روند کاهشی افتاد و طی این مدت نزدیک به چهار هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. اگرچه انتشار اخبار ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، باعث افزایش موقت قیمت دلار شد، اما در نهایت آخرین معامله روز یک‌شنبه در نیمه ابتدایی کانال ۵۸ هزار تومان بسته شد.

پیش‌بینی قیمت دلار

عوامل مؤثر بر تثبیت قیمت دلار

برخی فعالان بازار ارز معتقدند تعطیلی بازار طلا در پایتخت و رکود دهه ابتدایی محرم در تثبیت قیمت دلار در منطقه فعلی طی روزهای شنبه و یک‌شنبه مؤثر بوده است. همچنین، اخبار مربوط به قوت گرفتن آتش‌بس در غزه نیز مورد توجه معامله‌گران کاهشی قرار گرفته و آنها معتقدند این اخبار باعث افت بیشتر قیمت دلار خواهد شد.

از سوی دیگر، باقری سرپرست وزارت خارجه اظهارنظرهای مثبتی را در خصوص مذاکرات برجامی در نیویورک انجام داده که سیگنال مثبتی برای بازار ارز محسوب می‌شود.

تأثیر انتظارات تورمی و اخبار سیاسی بر قیمت دلار

با کاهش انتظارات تورمی و خوش‌بینی‌های سیاسی، تزریق اخبار مثبت با هدف خبردرمانی، دلار را برای افت بیشتر تقویت می‌کند. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در صورت جدی گرفته شدن ارتباط با سایر کشورها و تلاش برای رفع تحریم‌ها پس از روی کار آمدن دولت مسعود پزشکیان، دلار آماده بازگشت به میانه کانال ۵۰ هزار تومان خواهد شد.

به طور کلی باید توجه داشت که اخبار سیاسی بر روند کوتاه مدت و اخبار اقتصادی بر روند بلندمدت بازار ارز تاثیر گذار است. در حالی که فعلا متغیرهای اقتصادی همچون تورم سیگنال کاهشی برای قیمت دلار ارائه نمی‌دهد، اخبار سیاسی می‌تواند روند قیمت دلار در کوتاه مدت را کاهشی کند. با این وجود به نظر می‌رسد که کاهش قیمت دلار به زیر سطح ۵۷ هزار تومان در شرایط کنونی دشوار باشد و محتمل ترین سناریو برای پیش بینی قیمت دلار نوسان در بازه ۵۷ تا ۶۰ هزار تومان است.

قیمت درهم، تتر، پوند و یورو

روز یک‌شنبه، قیمت درهم با رشد ۱۵۰ تومانی به ۱۵ هزار و ۹۲۰ تومان رسید. تتر نیز با افزایش ۱۰۰ تومانی روی رقم ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومان ایستاد. پوند انگلیس با کاهش هزار و ۲۲۰ تومانی به ۷۳ هزار و ۹۹۰ تومان و یورو با رشد ۴۰۰ تومانی به ۶۳ هزار و ۶۱۰ تومان معامله شدند.

اخبار برگزیدهطلا و ارز

شناسه : 439309
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا