قیمت دلار به هسته سخت رسید

بازار ارز نتوانست دلار را در کانال ۵۷ هزار تومانی تثبیت کند و در روزهای تعطیلات قیمت دلار آزاد تحت تأثیر اخبار سیاسی و نظامی به ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

جهان صنعت نیوز – بازار ارز نتوانست قیمت دلار را در کانال ۵۷ هزار تومانی تثبیت کند، تحلیلگران مختلف یکی هسته سخت این نرخ را به عنوان کف قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ می‌دانند و گروهی به تأثیر اخبار سیاسی-نظامی و نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اشاره می‌کند؛ در نهایت، در روزهای تعطیلات، نرخ دلار آزاد به ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

واکنش بازار ارز به هسته سخت دلار

سرویس طلا و ارز، بازار ارز نتوانست نرخ اسکناس آمریکایی را در کانال ۵۷ هزار تومانی تثبیت کند. تحلیلگران دو سناریو برای خروج قیمت دلار از این کانال ذکر می‌کنند. برخی معتقدند بازه قیمتی ۵۶ تا ۵۷ هزار تومان کف قیمتی دلار در سال ۱۴۰۳ است و حضور اندک دلار در کانال ۵۷ هزار تومانی نشان از هسته سخت این نرخ در سال جاری دارد. هسته سخت به بازه‌ای گفته می‌شود که نیاز به نیروهای بیشتری برای ادامه روند کاهشی دارد، مانند اخبار مثبت در روابط خارجی یا گشایش‌های ارزی.

تأثیر اخبار سیاسی-نظامی بر نرخ دلار

گروهی دیگر از کارشناسان معتقدند رشد قیمت دلار در روزهای اخیر ناشی از اخبار سیاسی-نظامی بوده است. درگیری‌های اخیر میان لبنان و اسرائیل و حمایت ایران از حزب‌الله لبنان سیگنال منفی مهمی برای بازار کشور است.

همچنین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و نامزدی دونالد ترامپ، با توجه به رویکرد ضد ایرانی و تحریم‌محور او، ریسک‌های جدیدی برای اقتصاد ایران ایجاد کرده و واکنش بازار به این اخبار منجر به افزایش نرخ‌ها در بازار فردایی شده است.

تأثیر تعطیلات بر معاملات ارزی

در روزهای تعطیل، عمق معاملات ارزی کمتر از شرایط عادی است و قدرت جریان‌سازی اندک معاملات افزایش می‌یابد. بنابراین، برای کشف قیمت‌های حقیقی باید تا شروع مجدد فعالیت بازار صبر کرد.

رشد نرخ ارز در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه

بازار ارز در آخرین روز پیش از تعطیلات به‌هم ریخته بود. نرخ دلار آزاد در بازار روز یکشنبه با رشد ۱۰۰ تومانی به ۵۸ هزار تومان رسید، در حالی که یورو ۱۰۰ تومان و پوند با شیب بیشتری کاهش یافتند. دلار رسمی نیز ۱۰۲ تومان رشد کرد و به ۴۶ هزار و ۶۹۶ تومان رسید. در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، نرخ دلار آزاد تا بازه ۵۸ هزار و ۵۰۰ تا ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش یافت.

طلا و ارز

شناسه : 439344
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا