با اعلام سخنگوی دولت؛

واردات خودرو برای همه آزاد شد

دولت با آزادسازی واردات خودروهای با سال ساخت ۲۰۱۹ به بالا و دارای استانداردهای مورد نظر، در جهت کاهش انحصار صنعت خودروسازی اقدام کرده است.

جهان صنعت نیوز – دولت به منظور مقابله با انحصار در صنعت خودروسازی کشور اقداماتی را انجام داده است که شامل صدور محکومیت ۵ همت علیه یکی از فعالان این صنعت به دلیل گران‌فروشی و تخلفات، افزایش تولید خودرو به ۱.۷ میلیون دستگاه در سال جاری، و آزادسازی واردات خودروهای با سال ساخت ۲۰۱۹ به بالا و دارای استانداردهای مد نظر برای همه ایرانیان می‌شود. این مصوبه با تأیید مجلس و بانک مرکزی اجرایی شده و واردات خودرو از مناطق آزاد به داخل کشور نیز به تصویب رسیده است. این اقدامات بخشی از برنامه‌های دولت برای اصلاح بنیادین در صنعت خودروسازی و کاهش انحصار است.

‌‎‌گام نهایی دولت در مقابله با انحصار صنعت خودرو

سرویس خودرو: علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، از اقداماتی خبر داد که در جلسات اخیر دولت برای مقابله با انحصار صنعت خودرو در کشور صورت گرفته است. این اقدامات بخشی از برنامه‌های دولت برای اصلاح بنیادین در صنعت خودروسازی هستند.

محکومیت تاریخی در صنعت خودرو

یکی از اقدامات قابل توجه در این راستا، صدور محکومیت ۵ همت علیه یکی از فعالان صنعت خودرو به‌خاطر گران‌فروشی و تخلفات صورت‌گرفته نسبت به مردم بوده است. این محکومیت یکی از آرای تاریخی در این زمینه محسوب می‌شود و نشان‌دهنده عزم دولت برای برخورد با تخلفات در این صنعت است.

افزایش تولید خودرو

یکی دیگر از محورهای برنامه دولت، افزایش تولید خودرو است. در سال گذشته، تولید خودرو به ۱.۵ میلیون دستگاه رسید و برای امسال نیز هدف‌گذاری تولید ۱.۷ میلیون دستگاه خودرو انجام شده است. تأمین زیرساخت‌های لازم برای این هدف‌گذاری از اولویت‌های دولت بوده است.

آزادسازی واردات خودرو

پس از چند سال ممنوعیت واردات خودرو، این ممنوعیت برداشته شده است. تاکنون خودروهای برقی و آمبولانس‌ها وارد شده‌اند و با آیین‌نامه اخیر، واردات خودروهای با سال ساخت ۲۰۱۹ به بالا و دارای استانداردهای مورد نظر، برای همه ایرانیان مجاز شد. تنها اشخاص حقوقی از این امکان مستثنی هستند.

تأیید بانک مرکزی و مجلس

مجوز این مصوبه از مجلس گرفته شده و منابع و روش‌های تأمین ارز باید به تأیید بانک مرکزی برسد. این اقدام می‌تواند به کاهش انحصار در صنعت خودرو کمک کند.

واردات خودرو از مناطق آزاد

همچنین، واردات خودرو از مناطق آزاد به داخل کشور نیز به تصویب رسیده است، که این موضوع نیز به گسترش رقابت و کاهش انحصار در بازار خودرو کمک می‌کند.

اخبار برگزیدهخودرو

شناسه : 439347
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا