پیش بینی قیمت طلا و سکه ؛ انس صعودی یا دلار نزولی؟

بازار طلا و سکه به دلیل افزایش قیمت اونس جهانی و تاثیرات سیاسی جدید، شاهد رشد قابل توجهی در قیمت‌ها بوده است.

جهان صنعت نیوز – بازار طلا و سکه در ۲۷ تیر ۱۴۰۳ شاهد افزایش قیمت‌هاست؛ طلای ۱۸ عیار به سه میلیون و ۴۱۶ هزار تومان و سکه طرح جدید به ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. افزایش قیمت‌ها ناشی از سقف‌شکنی‌های اونس جهانی طلا پس از ترور ناموفق ترامپ است، که به پیش‌بینی روند صعودی اونس و تاثیر آن بر بازار طلا و سکه منجر شده است. برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی، معتقد است که پیروزی ترامپ ممکن است باعث ادامه روند صعودی اونس جهانی شود، در حالی که کاهش نرخ دلار می‌تواند اثرات افزایش قیمت طلا و سکه را تعدیل کند.

روند صعودی قیمت بازار طلا و سکه

سرویس طلا و ارز – بازار طلا و سکه به‌رغم تعطیلات محرم و تحت تاثیر افزایش اونس جهانی، روند صعودی را تجربه می‌کند. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، طلای ۱۸ عیار امروز، ۲۷ تیر ۱۴۰۳، با قیمت سه میلیون و ۴۱۶ هزار تومان و طلای ۲۴ عیار با قیمت چهار میلیون و ۵۵۴ هزار تومان معامله می‌شوند.

افزایش قیمت سکه

قیمت سکه نیز روند صعودی خود را ادامه می‌دهد. اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه طرح جدید را ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم را ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرده است. نیم‌سکه نیز طی تعطیلات تاسوعا و عاشورا حدود ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت و به ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

تاثیر اونس جهانی و ترور ناموفق ترامپ

اونس جهانی که پیش از این روند افزایشی آن متوقف شده بود، پس از ترور ناموفق ترامپ به سقف‌شکنی‌های خود ادامه داد و امروز نرخ دو هزار و ۴۶۴ دلار را ثبت کرد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

کارشناسان بازارهای مالی معتقدند که دو مؤلفه اصلی، یعنی اونس جهانی طلا و قیمت دلار، تاثیر زیادی بر بازار طلا و سکه دارند. برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با اکوایران می‌گوید: «با پیروزی ترامپ، روند افزایش اونس جهانی تداوم خواهد یافت و بازار داخلی طلا و سکه نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.»

وی همچنین به تاثیر روند اصلاحی نرخ دلار اشاره کرده و معتقد است که کاهش نرخ دلار می‌تواند افزایش قیمت طلا و سکه را تا حدودی کنترل کند. حق‌شناس افزود: «تحت تاثیر کاهش انتظارات تورمی و ایجاد جو خوش‌بینی پس از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری، پیش‌بینی می‌شود که قیمت دلار بیش از این کاهش یابد و اثر افزایش اونس جهانی را خنثی کند.»

طلا و ارز

شناسه : 439404
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا