آخرین وضعیت سرعت اینترنت ایران اعلام شد

گزارش جدید اسپید تست از وضعیت اینترنت در جهان در ماه ژوئن ۲۰۲۴ منتشر شد.

به گزارش سرویس دانش و فناوری جهان صنعت نیوز، بر اساس گزارش اخیر وب‌سایت اسپید تست، در حالی که رتبه ایران در رده‌بندی‌های جهانی سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ماه ژوئن (تیرماه) نسبت به ماه قبل ارتقا یافته، میانگین سرعت اینترنت کشور در هر دو دسته کاهش یافته است.

گزارش جدید اسپید تست از وضعیت اینترنت در جهان در ماه ژوئن ۲۰۲۴ منتشر شد. طبق این گزارش، میانگین سرعت جهانی اینترنت موبایل در این ماه ۵۶.۴۳ و میانگین سرعت اینترنت ثابت ۹۳.۹۳ مگابیت بر ثانیه بوده است.

سرعت اینترنت ایران

ایران در این رده‌بندی با سرعت ۳۶.۹۷ مگابیت بر ثانیه برای اینترنت موبایل در جایگاه ۶۵ و با سرعت ۱۴.۷۷ مگابیت بر ثانیه برای اینترنت ثابت در رده‌بندی ۱۴۴ قرار گرفته است. این آمار نشان‌دهنده کاهش جزئی سرعت در مقایسه با ماه گذشته است. با این حال، ایران در هر دو بخش اینترنت موبایل و ثابت، رتبه خود را در رده‌بندی جهانی ارتقا داده است.

در رده‌بندی اینترنت موبایل، قطر با ۳۳۴.۶۳ مگابیت بر ثانیه پیشتاز است و امارات متحده عربی، کویت، نروژ، دانمارک و کره جنوبی در رده‌های بعدی قرار دارند. جایگاه این کشورها نسبت به ماه گذشته تغییری نکرده است. چین با عبور از عربستان سعودی به رده هفتم صعود کرده و هلند و بحرین نیز در رده های نهم و دهم قرار گرفته‌اند.

رده بندی اینترنت ایران با جهان

در رده‌بندی اینترنت ثابت، سنگاپور با ۲۸۵.۰۲ مگابیت بر ثانیه همچنان در صدر قرار دارد. امارات متحده عربی با ارتقای دو پله‌ای به رده دوم صعود کرده و هنگ کنگ، شیلی، آمریکا، ایسلند، فرانسه، تایلند، دانمارک و چین در رده‌های بعدی قرار دارند. جایگاه فرانسه و تایلند در این رده‌بندی تغییری نکرده است.

دیجیاتو

دانش و فناوری

شناسه : 439473
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا