گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور منتخب با نخست‌وزیر مالزی

رئیس‌جمهور منتخب ایران در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر مالزی «بر تداوم و افزایش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان موجود» تاکید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، در رایزنی تلفنی روز چهارشنبه با «انور ابراهیم» روابط ۲ کشور را صمیمی، دوستانه و اثرگذار توصیف کرد. گفت‌: ما بر تداوم، تقویت و افزایش همکاری‌های میان ۲ کشور در همه زمینه‌ها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان موجود تاکید داریم و تلاش خواهیم کرد هرگونه موانع احتمالی در توسعه روابط را از میان برداریم.

«انور ابراهیم» نخست‌وزیر مالزی در رایزنی تلفنی روز چهارشنبه با «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب ایران، ضمن تبریک موفقیت او در کسب اعتماد ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری، به سابقه دیرینه روابط دوستانه و برادرانه ایران و مالزی و همچنین توسعه روابط میان ۲ کشور در دوره ریاست جمهوری شهید «سید ابراهیم رئیسی» اشاره کرد و گفت: مالزی برای روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل است و امیدواریم در دوره ریاست جمهوری جنابعالی شاهد تقویت روابط بیش از گذشته باشیم.

نخست‌وزیر مالزی با اشاره به برخورداری ۲ کشور از ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنایع، تجارت، آموزش و گردشگری برای گسترش همکاری، بر علاقمندی کشورش برای بهره‌گیری و فعال‌سازی این ظرفیت‌ها در راستای تامین منافع ۲ ملت تاکید کرد و گفت‌: قطعا این ما مسئولان عالی دو کشور هستیم که در خصوص پیشرفت و توسعه روابط کشورهای خود تصمیم خواهیم گرفت و اجازه نخواهیم داد هیچ کشور خارجی در روابط ۲ کشور مداخله کند.

مواضع پزشکیان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه

انور ابراهیم همچنین از طرف دولت و ملت مالزی از مواضع پزشکیان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه و محکومیت جنایتگری رژیم غاصب صهیونیستی تجلیل و قدردانی کرد.

پزشکیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی پس از ابراز تشکر و قدردانی از پیام‌های تبریک پادشاه و نخست‌وزیر مالزی، روابط دو کشور را صمیمی، دوستانه و اثرگذار توصیف کرد و گفت‌: ما بر تداوم، تقویت و افزایش همکاری‌های میان ۲ کشور در همه زمینه‌ها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان موجود تاکید داریم و تلاش خواهیم کرد هرگونه موانع احتمالی در توسعه روابط را از میان برداریم.

رئیس جمهور منتخب ایران در ادامه تاکید کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران همکاری همه‌جانبه با مالزی در قالب اتحادیه‌ها و پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نظیر آسه‌آن، جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری‌های اسلامی است و امیدواریم با استفاده از این ظرفیت‌های بسیار خوب گام‌های بلند و موثری در جهت پیشرفت و انتفاع ۲ کشور برداریم.

پزشکیان همچنین مواضع محکم دولت مالزی در محکومیت اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و نسل‌کشی در این منطقه را شایسته قدردانی دانست و افزود: قطعا همکاری جمهوری اسلامی ایران و مالزی در مجامع بین‌المللی در راستای احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین موثر خواهد بود.

منبع: ایسنا

سیاسی

شناسه : 439493
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. این یعنی تبعیض طبقاتی قشر پولدار ومرفه فقط میتونه ماشین ساخت ۲۰۱۹به بالا بخره اونم خارجی نوعی انحصار جدید برا قشر مرفه افراد کم بضاعت توانایی این نوع خرید راندارند در مقابل هم باید قیمت ماشین داخلی به قیمت واقعی برسه نه اینکه قیمت ثابت باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا