تعرفه واردات خودروهای کارکرده چقدر خواهد بود؟

آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده تصویب شد و تعرفه‌های گمرکی قبلی احتمالاً برای خودروهای مختلف، از ۲۰ درصد تا ۱۷۵ درصد، اعمال خواهند شد.

جهان صنعت نیوز – در جلسه هیات دولت ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳، آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده تصویب شد و به زودی ابلاغ می‌شود؛ طبق تعرفه‌های پیشین، واردات خودروهای با حجم موتور کمتر از ۱۰۰۰ سی‌سی با تعرفه ۲۰ درصد و خودروهای با حجم موتور بالاتر از ۳۰۰۰ سی‌سی با تعرفه ۱۷۵ درصد مشمول هزینه خواهند شد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این تعرفه‌ها تغییر نخواهند کرد و هزینه حمل خودروهای کارکرده از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران باعث خواهد شد که قیمت این خودروها نسبت به خودروهای داخلی پایین‌تر باشد.

تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در هیات دولت

سرویس خودرو: در جلسه هیات دولت در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳، آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده تصویب شد و به زودی ابلاغ می‌شود. با این حال، تعرفه گمرکی این آیین‌نامه هنوز رسماً اعلام نشده است.

تعرفه واردات خودروهای کارکرده

براساس تعرفه‌ای که پیشتر اعلام شده بود، تعرفه واردات خودروهای کارکرده به شرح زیر است:
خودروهای کمتر از ۱۰۰۰ سی‌سی: ۲۰ درصد
خودروهای ۱۰۰۱ تا ۱۵۰۰ سی‌سی: ۷۰ درصد
خودروهای ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی‌سی: ۹۵ درصد
خودروهای ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی: ۱۳۵ درصد
خودروهای ۲۵۰۱ تا ۳۰۰۰ سی‌سی: ۱۳۵ درصد
خودروهای بالای ۳۰۰۰ سی‌سی: ۱۷۵ درصد
علی خسروانی، کارشناس و فعال حوزه خودرو، اظهار داشت: “پیش‌بینی می‌شود تعرفه‌ها در آیین‌نامه اجرایی به همین شکلی که قبلا اعلام شده، خواهند بود، اما این تعرفه‌ها جای نقد دارند.”

قیمت خودروهای کارکرده چقدر خواهد بود؟

هزینه حمل یک خودرو از کشورهای حاشیه خلیج فارس تا ایران حدود ۱۰۰۰ دلار است. حتی با در نظر گرفتن تعرفه ۹۵ درصدی برای خودروهای ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی، که احتمالا بزرگ‌ترین گروه خودروهای وارداتی خواهند بود، قیمت خودروهای کارکرده به مراتب پایین‌تر از خودروهای موجود در بازار کشور خواهد بود.

اخبار برگزیدهخودرو

شناسه : 439496
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا