گزارش بازار خودرو؛

ساینا و رانا رکورددار کاهش قیمت شدند

کاهش قیمت خودروها به دنبال کاهش نرخ ارز و کاهش تقاضا، همراه با انتظار برای سیاست‌های دولت جدید، باعث افت قیمت‌های محصولات ایران خودرو و سایپا شده است.

جهان صنعت نیوز – فعالان بازار خودرو کاهش قیمت‌ها را به دنبال کاهش نرخ ارز و تقاضا می‌دانند. این روند کاهشی، ناشی از انتظار برای تشکیل دولت چهاردهم و تعیین سیاست‌های جدید است که باعث کاهش حجم معاملات شده است. بیشترین کاهش قیمت در محصولات ایران خودرو و سایپا به «ساینا دنده‌ای S» و «رانا پلاس» اختصاص یافت. در میان محصولات ایران خودرو، «دنا پلاس توربو اتومات» و «پژو ۲۰۷ اتوماتیک» به ترتیب با قیمت‌های ۹۳۰ و ۹۷۵ میلیون تومان، تغییراتی نداشتند یا کاهش‌های جزئی داشتند. در محصولات سایپا، «شاهین G» با قیمت ۷۳۰ میلیون تومان و خانواده کوییک با افت ۲ میلیونی معامله شدند.

افت قیمت خودرو به دنبال کاهش نرخ ارز و تقاضا

سرویس خودرو: فعالان بازار خودرو معتقدند کاهش قیمت خودرو به دنبال کاهش نرخ ارز و کاهش تقاضا در بازار رخ داده است. طی هفته‌های اخیر، بازار خودرو با ثبات و نوسان اندک قیمت همراه بود، اما از هفته گذشته این روند تغییر کرده و شاهد کاهش قیمت در بازار خودرو بودیم.

انتظار برای تشکیل دولت جدید و تاثیر آن بر معاملات

فعالان بازار خودرو اشاره می‌کنند که این ثبات و احتیاط در معاملات به دلیل انتظار برای تشکیل دولت چهاردهم و مشخص شدن سیاست‌های دولت آینده در قبال صنعت خودرو است. این امر موجب کاهش حجم معاملات شده و پیش‌بینی می‌شود که این روند در روزهای آینده نیز ادامه یابد.

بیشترین کاهش قیمت در محصولات ایران خودرو و سایپا

امروز، بیشترین کاهش قیمت در میان محصولات ایران خودرو و سایپا به «ساینا دنده‌ایS» با افت ۱۵ میلیونی و «رانا پلاس» با افت ۱۰ میلیونی اختصاص یافت.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو، امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک»، «هایما S7»، «تارا اتومات V2»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

«دنا پلاس توربو اتومات» در بازار امروز ۹۳۰ میلیون تومان قیمت خورد و تغییری نداشت. «پژو ۲۰۷ اتوماتیک موتور U5P» مدل ۱۴۰۲ با قیمت ۹۷۵ میلیون تومان، افت قیمت ۵ میلیونی داشت. «هایما S7 پلاس» با قیمت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تغییری نداشت. «تارا V2 اتومات» مدل ۱۴۰۲ با قیمت ۸۹۵ میلیون تومان، افت ۵ میلیونی داشت. «رانا پلاس» با کاهش ۱۰ میلیونی به ۶۱۵ میلیون تومان رسید. «پژو پارس LX» مدل ۱۴۰۲ با قیمت ۸۳۵ میلیون تومان، کاهش ۵ میلیونی را تجربه کرد.

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهین G»، «تیبا هاچ‌بک EX»، «کوییک دنده‌ای R»، «کوییک دنده‌ای S»، «اطلس» و «ساینا دنده‌ای S» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

«شاهین G» با قیمت ۷۳۰ میلیون تومان، کاهش ۵ میلیونی داشت. خانواده کوییک نیز با افت ۲ میلیونی همراه بود؛ «کوییک R دنده‌ای» با قیمت ۴۱۰ میلیون تومان و «کوییک دنده‌ای S» با قیمت ۴۱۵ میلیون تومان.

«ساینا دنده‌ای S» با قیمت ۴۱۰ میلیون تومان، افت ۱۵ میلیونی داشت. «اطلس» با قیمت ۵۴۰ میلیون تومان تغییری نداشت.

اخبار برگزیدهخودرو

شناسه : 439514
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا