پیش‌بینی قیمت طلا: آیا رکوردشکنی ادامه خواهد داشت؟

قیمت طلا به دلیل خوش‌بینی نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و ضعف دلار به رکورد تاریخی ۲۴۸۳ دلار رسید.

جهان صنعت نیوز – قیمت‌های طلا در روز چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ به دلیل کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و ضعف دلار، به رکورد تاریخی ۲۴۸۳ دلار در هر اونس رسید؛ این افزایش قیمت ناشی از خوش‌بینی فزاینده نسبت به کاهش نرخ بهره، کاهش بازدهی و افزایش تقاضا برای طلا است، در حالی که تولید کارخانه‌های آمریکا نیز در ماه ژوئن افزایش یافته و بازارها احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را ۹۸ درصد می‌دانند.

رکوردشکنی قیمت طلا به دنبال خوش‌بینی نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو

سرویس طلا و ارز: قیمت‌های طلا در روز چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ به روند مثبت خود ادامه دادند و فلز زرد به رکورد قیمتی جدیدی دست یافت. این افزایش قیمت در حالی است که خوش‌بینی فزاینده‌ای نسبت به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر به وجود آمده و شاخص دلار ضعیف‌تر باعث افزایش تقاضای طلا شده است.

رکورد قیمتی جدید طلا: ۲۴۸۳ دلار در هر اونس

در معاملات روز چهارشنبه، قیمت لحظه‌ای طلا به رکورد تاریخی ۲۴۸۳ دلار رسید و معاملات آتی فلز زرد نیز با رشد ۰.۷ درصدی در سطح ۲۴۸۵ دلار به ازای هر اونس قرار گرفت.

تأثیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بر قیمت طلا

دیوید میگر، مدیر سرمایه‌گذاری‌های جایگزین و معاملات در High Ridge Futures، اظهار کرد: «ما به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو نزدیک‌تر می‌شویم و شاهد این بودیم که بازدهی به آرامی کاهش می‌یابد. انتظار می‌رود در کنار دلار ضعیف‌تر، این عوامل از حرکت مثبت قیمت طلا حمایت کنند.»

پیش‌بینی‌های فدرال رزرو و تاثیر آن بر بازار طلا

پس از آمارهای تورمی بالا در ابتدای سال ۲۰۲۴، سیاست‌گذاران فدرال رزرو به شکل فزاینده‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که رشد قیمت‌ها به مسیر درست خود ادامه می‌دهد و به سوی هدف بانک مرکزی پیش می‌رود. کریستوفر والر از فدرال رزرو اعلام کرد که زمان برای کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در حال نزدیک‌تر شدن است، اما هنوز نااطمینانی‌هایی درباره زمان دقیق این کاهش وجود دارد.

افزایش تولید صنعتی آمریکا و تاثیر آن بر نرخ بهره

داده‌ها نشان می‌دهد تولید در کارخانه‌های آمریکا در ماه ژوئن بیش از حد انتظار افزایش یافت که موجب یک بازیابی مطلوب در تولید در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ شده است. بازارها اکنون شانس ۹۸ درصدی برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر قائل هستند.

رابطه بین نرخ بهره پایین‌تر و قیمت طلا

نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه فرصت نگهداری طلا را که بدون بهره است کاهش می‌دهد و بر دلار تأثیر منفی می‌گذارد، به این ترتیب طلا برای سرمایه‌گذارانی که ارزهای دیگر را نگهداری می‌کنند، ارزان‌تر می‌شود.

افت ارزش دلار در برابر ارزهای جهانی

دلار آمریکا ۰.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و ارزش آن در برابر گروهی از ارزهای اصلی جهان به کمترین سطح نزدیک به چهار ماه اخیر رسید.

اقتصاد کلان

شناسه : 439517
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا