قیمت های عجیب آپارتمان در مازندران و گیلان

افزایش تقاضا برای خرید ملک در شمال کشور با هجوم خریداران از سراسر ایران، رونق بازار مسکن در این منطقه را به ارمغان آورده است.

جهان صنعت نیوز– نگاهی به آگهی فروش آپارتمان در مازندران و گیلان نشان می‌دهد که قیمت هر مترمربع مسکن در این مناطق شمالی کشور از حدود ۲۵ میلیون تومان شروع می‌شود و حتی در برخی مناطق به ۹۰ میلیون تومان هم می‌رسد. فعالان بازار مسکن در مناطق شمالی بر این باورند که با توجه به افزایش تقاضا به ویژه از سوی مناطق مرکزی کشور برای خرید خانه در شمال، قیمت‌ها در آینده باز هم افزایش پیدا می‌کند.

رونق بازار مسکن شمال با هجوم خریداران از سراسر ایران

سرویس مسکن: افزایش تقاضا برای خرید ملک در شمال کشور، پدیده‌ای است که در یکی دو سال اخیر به وضوح قابل مشاهده است. به گفته واسطه‌های املاک در این منطقه، این رونق بازار مسکن ناشی از هجوم خریداران از شهرهای مختلف ایران، به خصوص یزدی‌ها و اصفهانی‌ها است.

سمت شرق مازندران به طور سنتی مقصد خریداران یزدی بوده، در حالی که سمت غرب مازندران و گیلان بیشتر مورد توجه خریداران اصفهانی قرار می‌گیرد.

دلایل متعددی برای این گرایش به سرمایه‌گذاری و سکونت در شمال کشور وجود دارد. مشکلاتی مانند کم‌آبی و بیکاری، خصوصاً برای کشاورزان، در کنار امکانات بیشتر و آب و هوای مطلوب‌تر این منطقه، از جمله این عوامل هستند.

علاوه بر این، تکمیل شدن تدریجی اتوبان تهران – شمال نیز در افزایش تقاضا برای املاک شمال نقش داشته است. این اتوبان دسترسی به شهرهای نوشهر و چالوس را سریع‌تر و آسان‌تر خواهد کرد.

تاثیر این افزایش تقاضا بر قیمت مسکن در یکی دو سال اخیر به دلیل رکود تورمی چندان قابل توجه نبوده است. با این حال، در سال‌های گذشته، تاثیر این عامل بر قیمت‌ها چشمگیر بوده است. به عنوان مثال، در سال ۱۴۰۰، با افتتاح بخشی از آزادراه تهران – شمال، قیمت زمین در شمال کشور حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافت.

انتظار می‌رود با ادامه یافتن این روند، قیمت مسکن در شمال کشور در آینده نیز افزایش یابد.

قیمت آپارتمان در استان‌های گیلان و مازندران
محله متراز
 (مترمربع)
قیمت کل
 (تومان)
سن بنا
(سال)
قیمت هر متر مربع
  ( میلیون تومان)
گیلان رشت ۱۵۰ سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون ۲ ۲۵
گیلان رشت ۸۶ دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ۷ ۲۷
گیلان بندرانزلی ۶۳ دو میلیارد  ۱۱ ۳۲
گیلان لاهیجان ۷۶ سه میلیارد  ۴۲۰ میلیون ۱۱ ۴۵
گیلان لنگرود ۷۷ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ۴ ۲۷
گیلان ، رضوانشهر ۷۰ یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ۹ ۲۵
مازندران بابلسر ۸۴ دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون ۱۴ ۳۵
مازندران آمل ۱۵۰ پنج میلیارد نوساز ۳۳
مازندران سلمان شهر ۱۱۸ پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ۱ ۴۷
مازندران چالوس ۱۱۰ نه میلیارد  ۲ ۸۲
مازندران بابل ۱۰۵ دو میلیارد و ۵۵۰ میلیون ۱۳ ۲۴

 

اخبار برگزیدهمسکن

شناسه : 439610
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا