افزایش تقاضا برای خودروهای فرسوده؛

قیمت پیکان اسقاطی ۷۵ میلیون تومان شد!

افزایش تقاضا به دلیل اجرای طرح جایگزینی خودروهای فروسده، سبب افزایش قیمت خودروهای اسقاطی شده است. به عنوان مثال، به عنوان مثال، قیمت خودرو پیکان اسقاطی در حال حاضر بین ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان است.

جهان صنعت نیوز – در آغاز طرح جایگزینی خودروهای فرسوده از ۲۳ تیر ماه، جایگزینی آن با خودروهای نو باعث افزایش قیمت خودروهای اسقاطی شده است. بر اساس این طرح، مالکان خودروهای فرسوده می‌توانند از سامانه نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده استفاده کنند و در اولویت طرح‌های جایگزینی خودروسازان یا اعطای تسهیلات جایگزینی قرار گیرند، که این طرح همچنان ادامه دارد. افزایش قیمت خودروهای اسقاطی نیز ناشی از افزایش تقاضا از سوی مالکان فرسوده است که با استفاده از طرح‌های تسهیلاتی، خودروی جدید را به جای خودروی فرسوده خود دریافت می‌کنند.

آغاز طرح جایگزینی خودروهای فرسوده

سرویس خودرو: آغاز طرح جدید برای ثبت نام خودروهای فرسوده از ۲۳ تیر ماه و جایگزینی آن برای خودروهای نو، باعث افزایش قیمت خودروهای اسقاطی شد.

جزئیات طرح طرح جایگزینی خودروهای فرسوده

طبق برنامه جدید، مالکان خودروهای فرسوده می‌توانند با مراجعه به سامانه نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده، ثبت‌نام کنند تا در اولویت طرح‌های جایگزینی خودروسازان یا اعطای تسهیلات جایگزینی قرار بگیرند. این طرح از شنبه ۲۳ تیر ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور، بیان می‌کند که مالکان خودروهای فرسوده با مراجعه به سامانه مذکور، می‌توانند درخواست تعویض خودرو فرسوده خود را ثبت کنند و به وسیله انتخاب طرح نقدی، تسهیلاتی یا لیزینگی، خودرو جایگزین مورد نظر خود را دریافت کنند.

شرایط سنی تعویض خودروهای فرسوده

سن فرسودگی خودروهای شخصی اعم از مدل‌های بنزینی، گازسوز، دوگانه‌سوز و دیزلی تا ۲۰ سال تعیین شده است، در حالی که خودروهای هیبریدی تا ۲۳ سال بعد از تولید، به عنوان خودروی فرسوده محسوب نمی‌شوند.

افزایش قیمت خودروهای اسقاطی

با اعلام طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، قیمت‌های خودروهای اسقاطی در هفته‌های گذشته افزایش یافته است. این افزایش به دلیل افزایش تقاضا از سوی صاحبان خودروهای فرسوده است که می‌خواهند با استفاده از طرح‌های تسهیلاتی، خودروی جدیدی را به جای خودروی فرسوده خود دریافت کنند.

به عنوان مثال، قیمت خودرو پیکان اسقاطی در حال حاضر بین ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان و پراید اسقاطی نیز بین ۱۲۰ تا ۱۴۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

رشد قیمت خودروهای فرسوده از جمله دلایلی است که با توجه به امتیازات و تسهیلات مالی برای تعویض خودروهای فرسوده، تقاضا برای این خودروها افزایش یافته است. این امتیازات امکان دسترسی به خودروی جدید را برای مالکان فرسوده فراهم می‌کند و بنابراین باعث افزایش قیمت آنها شده است.

اخبار برگزیدهخودرو

شناسه : 439643
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا