چرا بحران شیر خشک تمام نمی‌شود؟

بهمن صبور، نائب رئیس انجمن داروسازان تهران، اعلام کرد که عدم شفافیت در واریزی‌های ارز و کمبود نقدینگی عامل اصلی بحران شیرخشک است و پیشنهاد داد که یارانه شیرخشک به مادران داده شود و قیمت‌ها آزاد شود.

جهان صنعت نیوز – بهمن صبور، نائب رئیس انجمن داروسازان تهران، درباره بحران شیرخشک اظهار داشت که عدم شفافیت در واریزی‌های ارز و کمبود نقدینگی از عوامل اصلی این مشکل هستند. وی بیان کرد که تنوع زیاد برندهای شیرخشک باعث سردرگمی و کمبود در بازار شده است. صبور پیشنهاد داد که یارانه شیرخشک به مادران داده شود و قیمت شیرخشک برای مصرف‌کننده آزاد شود تا مشکل نقدینگی در بازار دارو حل و بحران شیرخشک رفع شود.

بحران شیرخشک: چالش‌ها و راهکارها

سرویس صنعت: بهمن صبور، نائب رئیس انجمن داروسازان تهران، درباره کمبود شیرخشک گفت که بزرگترین مشکل کنونی، عدم شفافیت در واریزی‌های ارز شیرخشک است. او اظهار داشت که در شرایط بحرانی قرار داریم و در داروخانه خود با طلب ۱۰۰ میلیونی از بیمه، تنها ۱۵ میلیون تومان دریافت کرده است. این عدم شفافیت در پرداختی‌ها مشکلات زیادی ایجاد کرده است. در حوزه داروسازی و داروخانه، بزرگترین چالش ما چالش نقدینگی است که دولت باید آن را حل کند.

چالش نقدینگی و عدم ثبت سفارش دارو

صبور درباره چالش کمبود نقدینگی و عدم ثبت سفارش دارو بیان کرد که تمام واردکننده‌های مواد اولیه دارو باید معادل ریالی یورو و دلار را واریز کنند تا ارز دریافت کنند، اما ریالی در دسترس نیست. بانک‌ها در زمینه وام کمک نمی‌کنند و نقدینگی لازم برای ثبت سفارش وجود ندارد. اگر پول را به موقع دریافت کنیم، می‌توانیم به شرکت‌ها پرداخت کنیم و این چرخه درست عمل خواهد کرد.

تأثیر تنوع برندها بر کمبود شیرخشک

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران اظهار داشت که تنوع برندهای شیرخشک به مسأله کمبود دامن زده است. او گفت که در گذشته یک نوع شیرخشک وجود داشت، اما اکنون نزدیک به ۵۰ مدل شیرخشک داریم که مصرف‌کننده را گمراه می‌کند. افزایش تعداد برندها باعث ایجاد سردرگمی و در نتیجه کمبود در بازار شده است.

راهکارهای پیشنهادی برای عبور از بحران

صبور پیشنهاد داد که برای عبور از بحران کمبود شیرخشک، مشکل نقدینگی در بازار دارو حل شود. او پیشنهاد کرد که یارانه شیرخشک به مادرانی که بچه کوچک دارند، داده شود و قیمت شیرخشک برای مصرف‌کننده آزاد شود. او معتقد است که روش فعلی ارائه شیرخشک با یارانه، بازار را با کمبود مواجه می‌کند و دولت باید روش دیگری را جایگزین کند.

صنعت و معدن

شناسه : 439690
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا