استفاده از این دهان شویه منجر به سرطان می‌شود

مطالعه‌ای نشان داد که استفاده روزانه از دهان‌شویه‌های حاوی الکل باعث افزایش باکتری‌های مضر و افزایش خطر بیماری‌های پریودنتال و سرطان‌های مری و روده می‌شود.

جهان صنعت نیوز – مطالعه‌ای در بلژیک نشان داد که استفاده روزانه از دهان‌شویه‌های حاوی الکل باعث افزایش باکتری‌های مضر در دهان می‌شود که می‌تواند به بیماری‌های پریودنتال و خطر ابتلا به سرطان‌های مری و روده منجر شود. متخصصان هشدار می‌دهند که دهان‌شویه‌های حاوی الکل با مراحل پیش‌سرطانی در دهان مرتبط هستند و توصیه می‌کنند که برای بهبود بهداشت دهان و دندان از دهان‌شویه‌های غیرالکلی استفاده شود و مسواک زدن و نخ دندان به‌طور منظم انجام شود.

هشدار متخصصان: خطرات استفاده روزانه از دهان‌شویه‌های حاوی الکل

عمومی : متخصصان به تازگی زنگ خطر استفاده روزانه از برخی دهان‌شویه‌های حاوی الکل را به صدا درآورده‌اند، زیرا نگرانی‌هایی وجود دارد که این محصولات می‌توانند خطر ابتلا به سرطان‌هایی نظیر مری و روده را افزایش دهند.

مطالعه جدید در بلژیک

بر اساس مطالعه‌ای که توسط متخصصان دانشکده پزشکی «آنتورپ» بلژیک انجام و در ژوئن ۲۰۲۴ در مجله میکروبیولوژی پزشکی منتشر شد، ۵۹ نفر از شرکت‌کنندگان به مدت سه ماه از یک برند محبوب دهان‌شویه حاوی الکل استفاده کردند. نتایج این مطالعه که در وبسایت “تاگس شاو” کانال یک تلویزیون آلمان منتشر شده، نشان داد که استفاده روزانه از این دهان‌شویه به جای کاهش باکتری‌ها، باعث افزایش تعداد باکتری‌های خاص در دهان شد.

باکتری‌های خطرناک با استفاده از دهان شویه حاوی الکل

در این مطالعه مشخص شد که دو نوع باکتری «فوزوباکتریوم نوکلئاتوم» (Fusobacterium nucleatum) و «استرپتوکوک آنژینوزوس» (Streptococcus anginosus) در دهان شرکت‌کنندگان تکثیر شده‌اند. فوزوباکتریوم نوکلئاتوم که در پلاک طبیعی دندان یافت می‌شود، می‌تواند باعث پریودنتیت، یک بیماری که منجر به تحلیل لثه و لق شدن دندان‌ها می‌شود، گردد. استرپتوکوک آنژینوزوس نیز نه تنها باعث بیماری پریودنتال و پوسیدگی دندان می‌شود، بلکه در بیماران مبتلا به سرطان معده یا مری نیز وجود دارد.
به گزارش «دویچه‌وله»، متخصصان دانشگاه «لودویگ-ماکسیمیلیان» مونیخ نیز هشدار داده‌اند که دهان‌شویه‌های حاوی الکل با مراحل پیش‌سرطانی در دهان ارتباط دارند.

توصیه‌های بهداشتی برای انتخاب دهان شویه

بیشتر دهان‌شویه‌ها حاوی الکل نیستند و حتی برخی از آنها که حاوی فلوراید نیز هستند، برای بهبود بهداشت دهان و دندان مناسب‌ترند. هر فردی که به شدت از التهاب لثه رنج می‌برد باید برای مدتی مشخص و در مواقع ضرورت از دهان‌شویه‌های غیرالکلی استفاده کند. مسواک زدن چندین بار در روز و استفاده از نخ دندان برای رفع التهاب بسیار مهم و همواره توصیه می‌شود.

عمومی

شناسه : 439750
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا