افغانستان باز هم بنزین ایران را برگشت زد
توقف ۴۱۰ کامیون سوخت ایرانی در مرز ماهیرود به دلیل عدم تایید کیفیت سوخت توسط افغانستان و تلاشهای اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان برای حل این مشکل از طریق مصوبات و نشستهای مشترک.
جهان صنعت نیوز – حسین محمدیان، عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان، در مصاحبهای با ایلنا از توقف ۴۱۰ کامیون ایرانی حامل سوخت در مرز ماهیرود به دلیل عدم تایید کیفیت سوخت توسط افغانستان خبر داد. وی توضیح داد که تامین سوخت در افغانستان توسط بخش خصوصی انجام میشود و استانداردهای ضعیفی دارد. اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان برای حل این مشکل مصوبهای ابلاغ کرده که بر اساس آن باید از کامیونهای سوخت پیش از ورود به افغانستان نمونهبرداری شود و نتیجه ظرف ۴۸ ساعت اعلام شود. همچنین، قرار است هفته آینده نشستی با حضور مقامات دو کشور برگزار شود تا این مشکل بررسی و حل شود.
توقف کامیونها در مرز ایران و افغانستان؛ چالشهای موجود و راهکارهای پیشنهادی
سرویس نفت و پتروشیمی: حسین محمدیان، عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان، در مصاحبهای با خبرنگار ایلنا، جزئیات مربوط به توقف چند هفتهای کامیونهای ایرانی در مرز ماهیرود را شرح داد. وی به مشکلات و چالشهای موجود در این زمینه پرداخت و راهکارهایی برای حل این مشکل ارائه داد.
دلایل توقف کامیونها
محمدیان اظهار داشت که ۴۱۰ کامیون ایرانی حامل سوختی هستند که بخش خصوصی افغانستان از عراق خریداری کرده، اما کیفیت آنها در افغانستان تایید نشده است. این مسئله باعث شده تا کامیونهای ایرانی در مرز ماهیرود متوقف شوند.
به گفته محمدیان، هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان به دلیل مشکل به وجود آمده برای رانندگان ایرانی، مکاتباتی با سرکنسولگری افغانستان در مشهد داشته و درخواست کردهاند که با توجه به ایرانی بودن رانندگان، این مشکل به سرعت حل شود. وی ابراز امیدواری کرد که پاسخ این نامه در چند روز آینده دریافت شود.
چالشهای تامین سوخت در افغانستان
محمدیان خاطرنشان کرد که برخلاف ایران، تامین سوخت در افغانستان توسط حاکمیت مدیریت نمیشود و بخش خصوصی این وظیفه را بر عهده دارد. همچنین، استانداردهای ضعیف و کمبود آزمایشگاههای بررسی کیفیت کالاهای وارداتی در افغانستان باعث شده تا تاجران خصوصی کالاهایی با کیفیت پایینتر وارد کنند.
مصوبه جدید برای نمونهبرداری سوخت
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد که اتاق مشترک ایران و افغانستان برای حل مشکل معامله سوخت میان ایرانیها و افغانستانیها، مصوبهای ابلاغ کرده که بر اساس آن، از کامیونهای حاوی سوخت پیش از خروج از ایران و ورود به افغانستان توسط طرف افغانستانی در تمام مرزها نمونهبرداری شود. افغانستانیها باید ظرف ۴۸ ساعت جواب نمونهبرداری را بدهند و مشخص کنند که محموله میتواند وارد افغانستان شود یا نه. در صورتی که محموله وارد افغانستان شود، مسئولیت آن بر عهده طرف افغانستانی خواهد بود. ایران حتی پیشنهاد داده که در انجام آزمایش میتواند به طرف افغانستانی کمک کند.
وی خبر داد که اوایل هفته آینده کارگروهی از افغانستان که مقامات دولتی هم در میان آنها حضور دارند، با اتاق ایران و افغانستان نشستی خواهند داشت و در مورد مفاد این مصوبه گفتوگو خواهند کرد.
نفت و پتروشیمی
لینک کوتاه :
خاک عالم تو سرتون
بنزین ایران یا سوخت قاچاق شده از عراق و کردستان عراق،کدامیک؟؟؟
پس چرا بنذین وگازوییل قاچاق را برگشت نمیدن بعد از برگشت چند باره چرا میفرستین چه دستی در کاره
کارمون به جایی رسیده که افغانیهای عقب افتاده بوگندو کیفیت بنزین مارو تایید نمیکنن آخه بگو شپشوهای غارنشین شمااصلا میدونید کیفیت یعنی چی؟؟؟؟؟
احمق! بنزین مال عراقه فقط کامیونهای ما اونارو حمل می کنند. احمقتر از تو اون سردبیر سایته که تیتر غلط می زنه تا مارو به جون هم بندازه.
در افغانستان چه چیزی استاندارده که سوخت استاندارد باشه؟؟ ملاک سوخت را با چی تعیین میکنند؟ بیچاره رانندگان ایرانی که چند هفته هست بخاطر لجاجت افغانها خوابیده اند و معلوم نیست چه موقع مشکلشان حل شود.
سران بی عرضه ایران از این بهتر نمیشه که،خوب شما هم افغانها را بیرون کنید بی عرضه ها ،حق آبه را نمیدهند، بی فرهنگی وفساد وبیماری وبیکاری واعتیاد برای جوانهای ما صادر میکنند آنوقت بنزین را هم پس میزنند، کجایی نادر شاه افشار که روحت شاد باد
اگر بنزین از ماست به افغانستان اصلان ندین اگر کیفیت نداره برن خوب بخرم پدر سگا
متا سفانه درطی این چندسال هربلایی که افاغنه برسر ایران میآورد وهرضرر وزیانی که به کشور ما میرسانند بازهم مسئولین ما خدمت کذاز آنها هستند ومتاسفانه ۴۰ میلیون از جمعیتشان هم کشور مارا اشغال کرده اند.