xtrim

بروز اختلال گسترده در سیستم های کامپیوتری برخی کشورها

در پی اختلالات سایبری جهانی، فعالیت خطوط هوایی، بانک‌ها، شرکت‌های مخابراتی و بورس لندن در روز جمعه مختل شد.

به گزارش سرویس دانش و فن آوری جهان صنعت نیوز، اولین اشکالات فنی در اواخر روز پنجشنبه در آمریکا دیده شد که علت آن اختلال در خدمات مایکروسافت از جمله آزور و ۳۶۵ بود. خطوط هوایی فرونتیر که در دنور مستقر است، پروازها را به مدت بیش از دو ساعت متوقف کرد و مشکلات مربوط به خدمات آنلاین مایکروسافت را مقصر خواند. این شرکت هواپیمایی توقف پروازهای سراسری را لغو کرد و روند از سرگیری پروازها را از ساعت ۱۱ شب به وقت نیویورک آغاز کرد.

گروه LSE که بازار بورس لندن را اداره می کند، اعلام کرد با یک مشکل فنی جهانی مواجه است که از انتشار اخبار جلوگیری می‌کند. در آسیا، کاربران ژاپنی در بعدازظهر، گزارش اشکالاتی در سرویس‌هایی از جمله مجموعه نرم‌افزار اداری مبتنی بر اینترنت مایکروسافت ۳۶۵ را آغاز کردند. خطوط هوایی در فرودگاه های بمبئی و هنگ کنگ به بررسی دستی اطلاعات مسافران روی آوردند.

خطوط هوایی بزرگ آمریکا روز جمعه با اشاره به مشکلات ارتباطی، زمین گیر شدند. همزمان، شرکتهای رسانه ای، بانک‌ها و شرکتهای مخابراتی در سراسر جهان، اختلال فعالیتهای خود را گزارش کردند.

opal

جدیدترین اختلالات درست پس از آن رخ داد که مایکروسافت اعلام کرد که قطعی سرویس ابری آزور را حل کرده است. صفحات وضعیت این شرکت قبلا نشان داده بود که آزور و مایکروسافت ۳۶۵ برای چندین ساعت با مشکل مواجه شده بودند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، یکی از سخنگویان مایکروسافت اعلام کرد این شرکت در حال بررسی اشکالات فنی و مشکلات گزارش شده است.

منبع: ایسنا

دانش و فناوری
شناسه : 439752
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *