قیمت دلار هفته را صعودی آغاز می‌کند؟

قیمت دلار در هفته پایانی تیرماه به دلیل تلاش سیاست‌گذاران برای تثبیت آن، رکود بازار و عوامل بین‌المللی کاهش یافت، اما احتمال افزایش آن به دلیل اخبار نامساعد سیاسی وجود دارد.

جهان صنعت نیوز – قیمت دلار در هفته پایانی تیرماه با کاهش همراه بود و در آخرین روز معاملاتی در پله‌های ابتدایی کانال هفتم از کریدور پنجم قرار گرفت. نتیجه انتخابات اخیر و تلاش سیاست‌گذاران برای تثبیت قیمت دلار به کاهش آن کمک کرده است، در حالی که حتی عوامل بین‌المللی نظیر ترور ترامپ نتوانستند تأثیر افزایشی بر بازار بگذارند. رکود بازار در روزهای محرم و سیاست‌های ارزپاشی بانک مرکزی نیز به این کاهش دامن زده‌اند. با این حال، اخبار مربوط به درگیری‌های بین‌المللی و گزارش‌های مرتبط با ترور ترامپ می‌تواند باعث افزایش تقاضا و قیمت دلار در روزهای آینده شود.

کاهش قیمت دلار در هفته پایانی تیرماه

سرویس طلا و ارز : قیمت دلار در هفته پایانی تیرماه با روندی کاهشی همراه بود و با بازدهی منفی به کار خود پایان داد. این کاهش در بازاری کم‌عمق رخ داد و دلار در آخرین روز معاملاتی هفته در پله‌های ابتدایی کانال هفتم از کریدور پنجم قرار گرفت.

تأثیر انتخابات و عوامل بین‌المللی

قیمت دلار در دو هفته اخیر و پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات در مسیر کاهشی قرار گرفته است. حتی سیگنال‌های نامساعد بین‌المللی مانند ترور ترامپ نیز نتوانست روند افزایشی در بازارهای مالی ایجاد کند. معامله‌گران معتقدند که سیاست‌گذار از تمام توان خود برای تثبیت قیمت دلار استفاده می‌کند تا این اسکناس آمریکایی را با کمترین قیمت ممکن به دولت بعدی تحویل دهد.

رکود بازار و سیاست‌های بانک مرکزی

روزهای محرم و کاهش پول در روزهای پایان هر ماه، بازار معاملات ارز را کم‌رمق کرده است. از سوی دیگر، معامله‌گران بر این باورند که بازارساز با ارزپاشی در تلاش است تا قیمت دلار را به میانه کریدور پنجم هزار بازگرداند.

پیش‌بینی قیمت دلار

در زمان تعطیلی بازارهای داخلی، اخبار مربوط به افزایش درگیری میان اسرائیل و یمن منتشر شد و اسرائیل احتمال حمله نظامی به یمن را بالا عنوان کرد. همچنین، شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد که ایالات متحده در هفته‌های اخیر اطلاعات مهمی در مورد نقشه ایران برای ترور ترامپ به دست آورده بود. این اطلاعات منجر به افزایش تدابیر امنیتی ترامپ توسط سرویس مخفی قبل از ترور روز شنبه شد. نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به گزارش ادعایی سی‌ان‌ان، اعلام کرد که این اتهامات بی‌اساس و مغرضانه است.

با شروع به کار بازارها پس از هفته نیمه تعطیل اخیر و بازگشایی بازار مرکزی طلا در پایتخت، در صورتی که اخبار نامساعد سیاسی در شروع معاملات نخستین روز هفته مورد توجه معامله‌گران قرار گیرد، احتمال افزایش تقاضا و افزایش قیمت دلار وجود دارد.

منبع: تجارت نیوز

طلا و ارز

شناسه : 439828
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا