چرا همسان سازی حقوق بازنشستگان تیرماه واریز نشد؟

حقوق تیرماه بازنشستگان با تأخیر واریز شده و علی‌الحساب همسان‌سازی هنوز پرداخت نشده، در حالی که دولت لایحه‌ای برای اصلاح وضعیت به مجلس ارسال کرده است.

جهان صنعت نیوز – حقوق تیرماه بازنشستگان تامین اجتماعی با چند روز تأخیر واریز شده و به‌علاوه، یک میلیون تومان علی‌الحساب همسان‌سازی حقوق که قرار بود به حساب بازنشستگان واریز شود، هنوز پرداخت نشده است. سخنگوی دولت اعلام کرد که لایحه‌ای برای اصلاح وضعیت حداقل‌بگیران به مجلس ارسال شده و تا تصویب این لایحه، وضعیت پرداخت علی‌الحساب و صدور احکام همسان سازی نامشخص است. بازنشستگان امیدوارند که نمایندگان مجلس به‌سرعت لایحه را تصویب کرده و مشکلات پرداخت را در مردادماه حل کنند.

تاخیر در پرداخت مستمری تیرماه و معوقات همسان‌سازی بازنشستگان

اقتصاد کلان: مستمری تیرماه بازنشستگان تامین اجتماعی با چند روز تأخیر واریز می‌شود. به‌طور خاص، حقوق بازنشستگانی که نام خانوادگی‌شان با «ب» آغاز می‌شود، به جای بیست و یکم تیرماه، در روز ۲۸ واریز شده است.

عدم واریز علی‌الحساب متناسب‌سازی

مسئله دیگر عدم واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب همسان‌سازی است که قرار بود به حساب تمامی بازنشستگان هر ماه واریز شود تا زمان صدور احکام متناسب‌سازی. پیش از انتخابات ریاست جمهوری، سه میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب سه ماه اول سال به حساب بازنشستگان واریز شد، اما در تیرماه خبری از پرداخت مجدد نبود. مروتی، بازنشسته کارگری، از عدم واریز علی‌الحساب انتقاد کرد و خواستار شفافیت در زمان صدور احکام همسان‌سازی شد.

بیان دولت و وضعیت لایحه جدید

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، اعلام کرد که مشکل در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به دلیل محروم بودن حداقل‌بگیران است. دولت لایحه‌ای با دو فوریت برای اصلاح این موضوع تهیه کرده و به مجلس ارسال کرده است. در نتیجه، هنوز مشخص نیست که آیا یک میلیون تومان علی‌الحساب در تیرماه برای بازنشستگان واریز خواهد شد یا خیر.

انتظار برای تصویب لایحه

محمد سعید بهوندی، فرهنگی بازنشسته، ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس لایحه دولت را به‌سرعت تصویب کنند تا احکام همسان‌سازی در مردادماه صادر و معوقات پرداخت شود. او تأکید کرد که چهار ماه است در انتظار اجرای قانون هستند.

 

اقتصاد کلان

شناسه : 439950
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا